بناهای ساخته شده غیر مجاز در خلازیر به‌هیچ عنوان ایمن نیستند / تخریب ۲۴ ساختمان بلند مرتبه غیر مجاز طی ۲ روز

معاون هماهنگی و امور مناطق سازمان بازرسی شهرداری تهران با بیان اینکه بناهایی که در محدوده خلازیر به صورت غیرمجاز احداث شده است، فاقد استحکام و ایمنی هستند، به شهروندان توصیه کرد برای ایمنی و حفظ جان خود از خرید این ساختمان‌ها صرف‌نظر کنند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران؛ محدوده خلازیر در منطقه ۱۹ شهر تهران، یکی از مناطقی است که همواره با چالش‌ها و آسیب‌های گوناگون مواجه بوده و این‌بار نیز بحث ساخت و سازهای غیر قانونی در این محدوده به چالشی برای شهرداری و شهروندان تبدیل شده است.

از مهرماه سال گذشته تا کنون بیش از ۱۰۰۰ بنای غیر مجاز که هر کدام بین ۵ تا ۱۲ طبقه دارند، در این محدوده ساخته شده است که غالب این ساخت‌وسازها، شبانه، بدون دریافت مجوز قانونی و به صورت کاملا ناایمن، از سوی عده‌ای سودجو و منفعت طلب که هیچ مالکیتی بر زمین‌ها ندارند احداث شده است.

حالا یکی دو هفته‌ ای می‌شود که شهرداری تهران با همکاری مراجع قضایی و انتظامی و دیگر دستگاه‌های مسئول عزم خود را جزم و نسبت به رفع تجاوز و تخریب ساخت و سازهای غیرقانونی و ناایمن اقدام کرده است.

سجاد امیرزادگان، معاون سازمان بازرسی در حوزه هماهنگی و امور مناطق در تشریح جزئیات رسیدگی به وضعیت ساخت‌وسازهای غیر مجاز خلازیر، گفت: در محدوده منطقه ۱۹، تعداد زیادی زمین موقوفه وجود دارد که از دوره فتحعلی شاه وقف شده است.

وی با بیان اینکه در ۱۰۰هکتار از مجموع ۴۳۰هکتار زمین موقوفه منطقه ۱۹، تخلفات ساختمانی صورت گرفته است، افزود: از دوران اغتشاشات سال گذشته به بعد نیز برخی سودجویان که اغلب آنها تیم‌هایی از اراذل و اوباش را به همراه دارند، با تصرف زمین‌ها به شکل‌های مختلف، اقدام به سوداگری و ساخت و ساز غیر مجاز در محدوده خلازیر نموده‌اند.

امیرزادگان تصریح کرد: طی دو هفته گذشته تعداد ۲۴ ساختمان غیر مجاز شامل ۱۷۰ واحد ساختمانی با مجوز دادستانی تهران تخریب شد که بیشتر این ساختمان‌ها بین شش تا هفت طبقه بودند.

معاون امور مناطق سازمان بازرسی با اشاره به سستی خاک محدوده خلازیر، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در ساخت‌وسازهای خلازیر، بحث ناایمن بودن ساختمان‌ها است که به دلیل اینکه خاک این محدوده، در اصطلاح خاک دستی است، پی ساختمان‌ها فاقد استحکام بوده و از هیچ‌گونه ایمنی برخوردار نیست.

وی تخریب ۲۴ ساختمان طی دو روز، به‌وسیله سیم بوکسل را نشان دهنده سست بودن و نبو زیرساخت مناسب این بناها عنوان کرد و گفت: توصیه ما به شهروندان این است که برای ایمنی و حفظ جان خود از خرید ساختمان‌های مشابه جدا جلوگیری کنند، ضمن اینکه شهرداری برای هر نوع ساخت و ساز قانونی و دریافت مجوز ساخت به شهروندان کمک می‌کند.

انتهای پیام/

۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 39788

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =