ارزیابی و پایش حدود ۲هزار ساختمان بلندمرتبه در تهران

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در سطح شهر تهران حدود ۱۶ هزار ساختان بلندمرتبه وجود دارد که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته نزدیک به ۲ هزار ساختمان مورد ارزیابی و پایش قرار گرفته است.

حسین جنتی، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر در مورد ساختمان های بلندمرتبه اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، مشخص شد ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه در شهر تهران ارزیابی شود که در این زمینه شهرداری تهران، نظام مهندسی تهران، راهبری و سرتیمی راه و شهرسازی استان تهران موظف شدند که ارزیابی و پایش این ساختمان‌ها را انجام دهند.


وی افزود: در سطح شهر تهران حدود ۱۶ هزار ساختان مهم و بلندمرتبه وجود دارد که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته و اقدامات انجام شده نزدیک به ۲ هزار ساختمان مورد ارزیابی و پایش قرار گرفته است که انشالله با برنامه‌ریزی‌های مجدد و پیگیری‌های شهرداری تهران که جای تشکر هم دارد و همکاری نظام مهندسی استان تهران با سرعت، ارزیابی بقیه نیز انجام خواهد شد.

جنتی با بیان اینکه باید تمام این ساختمان‌ها مورد ارزیابی و پایش قرار بگیرند، ادامه داد: پس از بررسی فهرست ساختمان های ناایمن به دادستانی شهر تهران اعلام خواهد شد. هرچه بررسی‌ها بیشتر انجام شود، ساختمان‌های ناایمن جدید مشخص می‌شود تا مقاوم‌سازی شوند.

انتهای پیام/

۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 42338

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =