کسب درآمدهای پایدار و کاهش هزینه‌های غیرضرور از اولویت‌های این دوره از مدیریت شهری است

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران کسب درآمدهای پایدار و کاهش هزینه‌های غیرضرور را از اولویت‌های این دوره از مدیریت شهری معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ لطف اله فروزنده در نشست معاونین مالی و اقتصاد شهری مناطق ۲۲ گانه کلانشهر تهران، به پایش و اولویت بندی پروژه های  شهری اشاره کرد و گفت: تلاش داریم پروژه‌هایی با درصد پیشرفت فیزیکی بالا به سرعت به اتمام برسد و عملیات اجرایی پروژه های جدید نیز شروع شود. لازمه این امر شناسایی پروژه های اولویت دار است.
وی با تأکید بر اینکه بر این اساس، پروژه‌هایی که دارای درصد پیشرفت فیزیکی بالا بوده و نیاز به منابع مالی و زمانی کمتری برای اتمام دارند در اولویت هستند،افزود: در این دوره از مدیریت شهری مقرر شد، تا به غیر از پروژه های ضروری و مورد نیاز شهر، پروژه ی جدیدی تعریف نشود و با تلاش مضاعف پروژه های نیمه تمام را به اتمام برسانیم؛ استفاده از ظرفیت‌ها و مدیریت درست منابع مالی شهر، مسیر توسعه را شتاب می‌بخشد.


توجه به زیرساخت های سرمایه گذاری در مدیریت شهری
معاون شهردار تهران توجه به زیرساخت های سرمایه گذاری در مدیریت شهری  را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: اعتقاد بر این است سازمان سرمایه گذاری باید در تمامی بخش های درآمدی شهرداری اثرگذاری مستقیم داشته باشد،شهرداری موظف است نسبت به شناسایی، توان سنجی و جذب سرمایه‌گذاران متقاضی سرمایه‌گذاری و مشارکت در اجرای پروژه‌های حوزه مختلف شهری طبق مقررات اقدام کند؛ به همین دلیل، ضروری است در تمامی پروژه‌های سرمایه گذاری، توان مالی و موجودی حساب شخص سرمایه گذار  بررسی شود.
فروزنده با تاکید بر لزوم حضور مردم در اداره شهر از طریق پروژه های مشارکتی ادامه داد: از دیگر مباحثی که معاونت مالی با جدیت آن را دنبال می کند، پروژه های مشارکتی است؛ مناطق بایستی علاوه بر تعیین تکلیف پروژه های مغفول مانده، پروژه هایی را هم برای مشارکت شهروندان تعریف کنند. اداره شهر با حضور مردم و سرمایه گذاری آنان میسر می شود و لازمه آن هم تعریف فرصت های سرمایه گذاری جدید برای مناطق است.

اهمیت صرفه جویی در مدیریت هزینه های سازمان ها و شرکت ها
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تاکید بر اهمیت صرفه جویی در مدیریت هزینه های سازمان ها و شرکت ها یادآور شد: یکی دیگر از اولویت های این معاونت، رعایت اصل صرفه جویی بوده که به عنوان یک رفتار فرهنگی می تواند با همراهی معاونان مالی و اقتصاد شهری مناطق،سازمان ها و شرکت ها، در بین سایر همکاران تسری پیدا کند ؛کسب درآمدهای پایدار و کاهش هزینه های غیر ضرور باید در اولویت قرار گیرد.
وی تاکید کرد: در این دوره مدیریت شهری با مدیریت بر هزینه‌ها، استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرداری و بهبود فرآیندها با کمک فناوری اطلاعات و مدیریت بهتر عملیات‌های حرفه‌ای توانسته‌ایم تأمین، تخصیص و نظارت بر منابع مالی شهرداری را بهبود ببخشیم.

انتهای پیام/

۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 39791

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =