محسن هرمزی در گفتگو با خبرنگار شهر در خصوص جزئیات حفاری ایستگاه دریاچه چیتگر گفت: ایستگاه دریاچه چیتگر، ایستگاهی از خط ۱۰متروی تهران است که اولین خط از خطوط جدید ناوگان زیرزمینی پایتخت است. این خط از سه راه تهرانپارس آغاز و در وردآورد به پایان میرسد. به طور کلی، خط ۱۰مترو تهران دارای ۳۵ ایستگاه است و گستره ۴۵ کیلومتری دارد.
وی با بیان اینکه خط ۱۰ شش ایستگاه تبادلی با دیگر خطوط دارد، اظهار کرد: این خط پهنه شمالی پایتخت و مناطق ۱ تا ۵ و ۲۲ را پوشش میدهد.
هرمزی بیان داشت: کارگاه ایستگاه دریاچه شهدای خلیج فارس یا چیتگر از اواخر مرداد یا اوایل شهریور با یک دستگاه حفاری مکانیزه شروع به کار میکند و به مرور دستگاه دوم اضافه می شود. این اولین دستگاهی است که از ایستگاه دریاچه به سمت شرق حرکت میکند. در همین کارگاه دستگاه حفار مکانیزه دیگری به سمت وردآورد حرکت میکند.
مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه خاطرنشان کرد: دستگاه حفار مکانیزه دیگری نیز از کارگاه جنت آباد همزمان در فاز نخست خط ۱۰ شروع به کار میکند. در فاز اول در نظر داریم که با ۳ دستگاه ۲۰ کیلومتر این خط را حفاری کنیم.
وی با بیان اینکه فاز اول پروژه از وردآورد آغاز میشود و به میدان کتاب منتهی میشود، افزود: هر دستگاه حفار مکانیزه به صورت معمول روزانه ۱۰ متر حفاری و لاینینگ میکند. بنابراین، با ۳ دستگاه حفار روزانه ۳۰ متر و سالانه ۱۰کیلومتر حفاری میشود.
هرمزی عنوان کرد: البته حفاری این خط به شرط تامین مصالح (میلگرد و سیمان) و عدم ایجاد نقص فنی انجام خواهد شد.
انتهای پیام/
نظر شما