۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
کد خبر: 40193
بهبود ترافیک مهرماه با اضافه‌شدن ۴۴۰ دستگاه اتوبوس و ۱۸ رام قطار به ناوگان پایتخت

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اقدامات مربوط به کنترل ترافیک مهرماه پایتخت را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ جلال بهرامی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص اولین جلسه کمیته ستاد استقبال از مهر که امروز -چهارشنبه ۴ مردادماه- با حضور چندتن از مسئولین شهرداری تهران و پلیس راهور برگزار شد، اظهار کرد: ماحصل این نشست این بود که روز اول مهر با هماهنگی هر چه بیشتر دستگاه ها شروع شود. به همین ترتیب قرار بر این شد هر هفته این جلسه را داشته باشیم. هفته بعد این نشست با حضور مسئولینی که در این حوزه فعال هستنند، برگزار خواهد شد. 

وی با بیان اینکه اولویت ما برای برگزاری این نشست بهبود وضعیت ترافیک تهران در مهرماه است، خاطرنشان کرد: باید برای این اتفاق زمان بهره برداری از معابر تهران را مشخص کنیم؛ یعنی همه کسب و کارها در یک ساعت شروع و تمام نشود. تدبیر وزارت کشور در یک سال اخیر نشان داد که این اقدام اثر گذار است. 

بهرامی گفت: جمعیت، تعداد خودروها و معابر تهران به نسبت چهار پایتخت مطرح دنیا تفاوتی ندارد، اما علت شدت ترافیک تهران در مقایسه با این کلانشهرها این است که زمان استفاده از معابر را درست تعریف نکردیم.  طبیعی است که اگر زمان بهره برداری برای مدارس، دانشگاه، اداره ها و ... یکی باشد همه معابر سطح شهر با هر ظرفیتی که دارند پاسخگو نخواهند بود. 

معاون شهردار تهران با اشاره به دستاوردهای این نشست بیان کرد: طی این نشست قرار شد ما در دو بحث، بار ترافیکی تهران را در شروع مهر کنترل کنیم؛ اول توسعه ناوگان برای شش ماهه دوم سال و شاداب سازی مسیر مدارس و دوم شناورسازی زمان بهره برداری از معابر تا مردم در ترافیک گرفتار نشوند. چه لزومی دارد ما دانشگاه و مدرسه را در یک ساعت شرع کنیم؟ چه لزومی دارد ساعت پایه‌های مختلف مدارس یکی باشد؟ رعایت اصل شناورسازی در زمان بهره برداری معابر فرصت تنفس به ترافیک می‌دهد تا همه استفاده حداکثری از وسایل عمومی داشته باشند.

وی درباره تفاوت آغاز مهر امسال با سال گذشته گفت: همین الان به نسبت پارسال ۴۴۰ دستگاه اتوبوس ملی را به ناوگان و ۱۲ رام قطار را به خطوط اضافه کردیم. همچنین ۶ رام دیگر تا پایان شهریور به خطوط ریلی پایتخت اضافه می‌شود. در قرارداد خرید اتوبوس سعی کردیم تا پایان شهریور بخشی از ۳۰۰۰ اتوبوس را به ناوگان اضافه کنیم.

بهرامی در پایان اظهار داشت: در بخش نرم افزاری نیز اقدامات بسیاری برای ساماندهی سرویس مدارس به منظور کمک ریالی و خدمت رسانی به مردم صورت گرفته است. در مورد شاداب سازی مسیر مدارس هم برنامه‌هایی اجرا می شود که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
کد خبر: 40193

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =