ضرورت استفاده از فلسفه قیام عاشورا در تبلیغات محیطی

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی بر ضرورت استفاده از معیارهای معرفتی و همچنین فلسفه قیام عاشورا در تبلیغات محیطی سطح شهر تهران در ایام محرم تأکید کرد.

به گزارش شهر، غلامعلی حداد عادل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه عاشورا بدون بعد عاطفی معنا ندارد، اظهار کرد: نهضت سیدالشهداء نهضتی منطقی و عقلانی است که با معیارهای معرفتی قابل تطبیق است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی همچنین تصریح کرد: بنده در آگهی‌های محیطی در سطح شهر تهران، عموماً عبارات عاطفی می‌بینم؛ درباره فلسفه قیام حسینی کمتر عبارتی دیده می‌شود.

گفتنی است بنابر اعلام مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران اکران‌های فرهنگی ماه محرم با دو رویکرد "نگارخانه عاشورایی تهران" و "کتیبه‌های خطی اشعار عاشورایی" در فضای شهری پایتخت انجام شده که در اکران‌های نگارخانه عاشورایی عناصر مرتبط با فرهنگ عاشورا و محرم به نمایش در آمده و کتیبه‌ها نیز اشعار شاعران سوگوارحسینی را یادآور می‌شوند.

انتهای پیام/

۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۷
کد خبر: 40228

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =