آسفالت به کوچه‌های کم‌عرض و بن‌بست پایتخت می‌رسد/ برنامه‌ریزی برای بهسازی کامل ۲۲ بزرگراه

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: برنامه مدیریت شهری بر این است که علاوه بر بزرگراه‌ها و خیابان‌های اصلی، خیابان‌های فرعی و کوچه‌های بن‌بست ۱.۵ و ۲.۵ متری نیز آسفالت شوند.

سید محمد آقامیری در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه ما در آغاز مدیریت شهری سه کارخانه آسفالت داشتیم که نیمی از ظرفیت آنها از کار افتاده بود، اظهار کرد: با تلاش‌هایی که صورت گرفت این سه کارخانه به طور کامل بازسازی و قطعات جدید در آن نصب شد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه ۲ کارخانه جدید نیز در دستور خرید شهرداری قرار گرفت، یادآور شد: امروز تجهیزات هر ۲ کارخانه نصب شده و طی مدت اخیر شاهد بهره‌برداری یکی از آنها بودیم.

وی با تأکید بر اینکه سعی بر این بوده هماهنگی بین کارخانجات به نحوی باشد که آسفالت به صورت داغ به محل برسد و استاندارد جذب و گیرندگی آن از دست نرود، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی ما این است که ۲۲ بزرگراه و خیابان‌های اصلی کاملاً بهسازی و روکش آسفالت شوند.

آقامیری با اعلام اینکه حدود ۱۰ درصد از کل معابر سطح شهر تهران امسال آسفالت خواهد شد، تصریح کرد: سال قبل بیش از ۶۰۰ هزار تن آسفالت در تهران تولید و توزیع شد و امسال این عدد به ۱.۵ میلیون تن می‌رسد که تا امروز بیش از ۵۰۰ هزار تن تولید شده و به دنبال این هستیم تا پیش از آغاز فصل سرما، حجم مورد نظر تولید و توزیع شود؛ چراکه در سرما ممکن است خلل و فرجی در آسفالت ایجاد شود و شن‌زدگی را به دنبال داشته باشد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه در طول تاریخ شهرداری این میزان آسفالت در طول یک سال به هیچ عنوان تولید و توزیع نشده است، یادآور شد: در برخی مناطق تهران حجم آسفالتی که در ۶ ماه توزیع شده بود معادل ۹ سال گذشته بود که برای مثال منطقه ۱۷ رکورد آسفالت‌ریزی را زد.

وی ادامه داد: با توجه به خلأ و عقب‌ماندگی که در سالهای قبل در آسفالت‌ریزی شاهد بودیم تلاش خود را به کار گرفتیم که در این دوره از مدیریت شهری، وضعیت گذشته را جبران کنیم و به سطح استانداردی در معابر پایتخت برسیم.

آقامیری همچنین تصریح کرد: برای مثال امروز شاهد هستیم که کل مسیر بزرگراه آزادگان به طول ۳۵ کیلومتر در طول شب در حال آسفالت است و بر اساس بازدیدی که در شب‌های اخیر از این روند داشتیم، روکش و بازسازی با کیفیت بالایی در حال انجام است.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در بازدیدهایی که امسال و سال قبل از محلات داشتیم میزان رضایتمندی شهروندان از آسفالت‌ریزی در معابر بالا بوده است، یادآور شد: شهروندان تقاضا دارند که سریعتر آسفالت به محلات آنها برسد و ما نیز اعلام کردیم که شهروندان، محلاتی را که وضعیت نامناسب‌تری دارند به سامانه ۱۳۷ معرفی کنند تا در اولویت قرار بگیرد؛ هرچند برنامه ما این است که حتی کوچه‌های بن‌بست و ۱.۵ و ۲.۵ متری نیز آسفالت شوند.

وی با اشاره به خسارت زدن چاله‌های موجود در معابر به خودروها، اظهار کرد: کسانی که در حوزه تعمیر خودرو فعالیت می‌کنند، بهتر می‌توانند بگویند که آسفالت نامناسب و چاله‌های ایجاد شده به ویژه در بزرگراه‌ها که سرعت تردد بالاتر است، چه تأثیر منفی و مخربی بر خودروها دارد و بعضاً منجر به تصادف نیز می‌شود؛ بنابراین قطعاً آسفالت و روکش مناسب معابر از میزان آلایندگی و خسارات به اموال شهروندان خواهد کاست.

گفتنی است شهردار تهران نیز پیش از این در نشست خبری خود از فعالیت ۱۷۰ اکیپ در سطح شهر برای تولید و توزیع ۳۹۰ هزار تن آسفالت در معابر بزرگراهی پایخت خبر داده بود.

انتهای پیام/

۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸
کد خبر: 40354

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =