اجرای ۵۰ برنامه متفاوت برای ترویج فرهنگ عفاف در مترو

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه گفت: تاکنون ۵۰ برنامه متفاوت ویژه حجاب و عفاف در متروی تهران اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار شهر، روز گذشته مهدی اقراریان، رئیس کمیته حقوقی شورای شهر تهران نکاتی را در خصوص عدم اهتمام متروی پایتخت به گسترش رفتار عفیفانه در ناوگان زیرزمینی مطرح کرد. به همین منظور برای پیگیری این مسئله به گفتگو با سید محمد نقیب، معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه پرداختیم.

وی در گفتگو با خبرنگار شهر در خصوص اقدامات این نهاد برای گسترش رفتار عفیفانه در مترو گفت: تاکنون ۵۰ برنامه متفاوت ویژه حجاب و عفاف در متروی تهران اجرا شده است. متروی تهران به عنوان بزرگترین سامانه حمل و نقلی پایتخت با گروه‌های مختلف مردمی و پدیده‌های اجتماعی مواجه است. 

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه با اشاره به برخی از اقدامات انجام گرفته توسط شرکت بهره برداری متروی تهران برای آسایش بانوان اظهار کرد: بازگشایی و راه اندازی اتاق‌های مادر و کودک، فضاسازی محیطی واگن بانوان، اجرای طرح زنان قهرمان، فضاسازی ایستگاهی باعنوان عدم ورود آقایان به واگن بانوان، نمایشگاه کوثر حیات، پویش فرشتگاه سرزمین من، ایستگاه عاشقی، ویژه برنامه عفاف و حجاب ایام فاطمیه، میز حجاب و عفاف عاشقی، برنامه حریم ریحانه، حائل جداکننده واگن بانوان، ویژه برنامه دختران علوی، برگزاری نمایشگاه جواهرانه و ... از جمله این اقدامات است. 

وی با بیان اینکه هدف مدیریت شهری اجرای شعار «کلانشهر تهران؛ الگوی شهرهای جهان اسلام» است، خاطرنشان کرد: بدین ترتیب پنل‌های مختلفی برای اجرای درست طرح حجاب و عفاف در مترو انجام شد. 

نقیب امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه افزود: این اقدامات با هدف ارتقا سطح آرامش بانوان و امنیت روانی این قشر از مسافرین انجام می‌شود. همچنین در خصوص ممانعت از ورود آقایان به واگن خانم‌ها اخیرا چندین برنامه مختلف دنبال شده و ویدئوهایی از این اقدامات در فضای مجازی منتشر شده است. 

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه طرح ممانعت از ورود آقایان به واگن ویژه بانوان در ایستگاه‌های مترو تهران و حومه در حال اجراست، اظهار کرد: کارکنان مترو با همکاری پلیس مترو در این طرح به منظور تکریم، صیانت و حفظ حریم واگن بانوان ضمن تذکر لسانی، از ورود آقایان به واگن ویژه بانوان جلوگیری می‌کنند.

وی در پایان گفت: بستر تذکر لسانی نیز در ۴۵ ایستگاه‌ تقاطعی و مهم فراهم شده است. 

انتهای پیام/

۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 40364

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =