۱۱ مرداد آخرین بررسی ایمنی پله برقی/ سیستم قطع پله برقی هوشمند بوده است

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ماجرای حادثه‌ پله برقی منطقه۱۶ را تشریح کرد.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر اظهار کرد: ساعت ۱۹:۵۳ دقیقه شب گذشته در پله برقی واقع در خیابان تختی، خیابان بیست و دوم حادثه تلخی اتفاق می‌افتد؛ زمانی که همکاران ما از ایستگاه ۸۳ به محل می‌رسند، با ازدحام جمعیت روی پله برقی که از بالا به پایین حرکت می‌کرده، مواجه می‌شوند. به طوری که یک کودک حدوداً ۹ الی ۱۰ ساله که آسیب دیده در آغوش مادرش بوده است که قطعا بسیار ناراحت کننده بوده است.

وی با بیان اینکه پیمانکار بر سر صحنه حادثه شده بوده، افزود:در پی اظهارات شاهدین و با بررسی‌های انجام شده توسط دستگاه‌هایی که در اختیار بود در محل، ظرف مدت کوتاهی اقدامات لازم انجام می شود و کودک توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل می‌شود.

ملکی با تاکید بر اینکه ما ابراز همدردی  می‌کنیم و قطعا ناراحتی ما از نزدیکان این کودک عزیزمان اگر بیشتر نباشد، کمتر هم نیست، گفت: این پله برقی در صحبتی که با دوستان و مسئولان داشتیم و بنابر مستندات، در زمان مقرر بازدید می‌شده و بازدید دوره‌ای دارد. به طوری که یازدهم همین ماه مورد بررسی و بازرسی قرار گرفته است. ضمن اینکه جزو پله برقی‌های هوشمند است که نیاز به قطع کردن دستی نیز ندارد. به همین دلیل هم به محض اینکه این اتفاق افتاده، خود دستگاه قطع شده است.


وی در توصیه به شهروندان خاطرنشان کرد: پله برقی جزو وسایل خدمتگزار به شهروندان است، اما اگر یک بچه کوچک روی آن باشد، باید دستش را بگیریم یا اگر امکانش بود کودک را بغل کنیم. بچه‌ها دوست دارند روی پله برقی ها بنشینند که این ممکن است حادثه آفرین شود. همان طور که دویدن روی آن می‌تواند منجر به حادثه شود و یا لباس های یا برخی کفش ها به ویژه کفش‌ها در فصل تابستان که انگشتان بیرون است هم ممکن است به صفحات گیر کند و منجر به اتفاقی تلخ شود. اگر کالسکه‌ای نیز همراه دارید باید بیشتر مراقب باشید تا این وسیله خدماتی خطرآفرین نشود.

ملکی با اشاره به اینکه پیرامون  این پله‌ها یک سری هشدارهایی نیز ثبت شده، تصریح کرد: اکنون به درخواست سازمان زیباسازی عملیات بهره برداری از این پله برقی متوقف شده است تا کاملاً کار کارشناسی انجام شود. مطمئن باشید بررسی های کارشناسی انجام خواهد شد و چنانچه ثابت شود هر شخص و یا مجموعه‌ای کوتاهی کرده حتما برخوردهای لازم انجام می‌شود.

انتهای پیام/

۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
کد خبر: 40587

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =