ضرورت تامین تجهیزات آواربرداری با حمایت شورا

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران گفت: امکانات ما بیشتر به حریق و حوادث شهری اختصاص دارد و برای آوار نیاز است که شورا از ما حمایت کند. تقاضا می کنیم که این تجهیزات به سرعت خریداری شود.

به گزارش خبرنگار شهر، قدرت اله محمدی در یکصد شصت و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حادثه ریزش ساختمان در منطقه ۱۹ و جان باختن پنج نفر، اظهار کرد: این حادثه در ساعت ۱۲ و ۲۴ دقیقه به سازمان گزارش داده شد و علاوه بر این تیم احتیاط نیز در محل حضور داشتند که اگر اتفاقی افتاد به کمک بشتابند که حضور یافتند و دو نفری که نجات پیدا کردند، اگر دیر عملیات صورت می گرفت جان خود را از دست می دادند.

وی با بیان اینکه ۱۸۶ نیروی آتش نشان و ۱۹ ایستگاه ۲۵ ساعت عملیات انجام دادند، تصریح کرد: ساعت ۱۳ دیروز عملیات به پایان رسید و در کنار آن انفجار منزل مسکونی در محله جوانمرد قصاب را داشتیم که یک نفر در این حادثه جان باخت.

محمدی تأکید کرد: امکانات ما بیشتر به حریق و حوادث شهری اختصاص دارد و برای آوار نیاز است که شورا از ما حمایت کند؛ ما برای آوار متولی نداریم و تمام مشکلات روی دوش آتش نشانی است و باید مسئولیت را بپذیرد و تقاضا می کنیم که این تجهیزات به سرعت خریداری شود چراکه حادثه لحظه ای است و باید امکانات به صورت اورژانسی تهیه شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه ما در آبادان نیز با این مشکل روبه رو بودیم و پنج روز درگیر بودیم تا بیل مکانیکی را از گمرک ترخیص کنیم و عملیات آغاز شود، خاطرنشان کرد: تقاضای ما این است که حمایت صورت بگیرد تا تجهیزات آواربرداری تأمین شود.

انتهای پیام/

۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
کد خبر: 40722

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =