ایمن‌سازی بازار تهران از دریچه گزارش صداوسیما

شهردار منطقه ۱۲ در پاسخ به پرسش گزارشگر صداوسیما در حوزه ایمن‌سازی بازار تهران از شروع اقدامات تازه در این حوزه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، روز گذشته، دوشنبه، ۱۶ مردادماه، وحیدرضا انارکی محمدی، شهردار منطقه طی مصاحبه‌ای با گزارشگر صداوسیما از آغاز طرح‌های جدید برای ایمنی‌ بازار تهران خبر داد و گفت: با توجه به دستور وزیر محترم کشور در این زمینه، طرح‌های پیشنهادی منطقه ۱۲ به‌زودی برای دریافت مصوبات قانونی به مدیران بالادستی ارائه خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۲ که در جلسه کمیته ایمنی بازار تهران در استانداری تهران به عنوان مسؤول ایمنی و ساماندهی بازار تعیین شده، دراین‌باره توضیح داد: بر اساس مصوبات این جلسه، هم‌اکنون همه دستگاه‌های ذی‌ربط همچون سازمان اوقاف، میراث فرهنگی، آتش‌نشانی و... آماده همکاری همه‌جانبه با شهرداری منطقه ۱۲ برای رفع بحران از محدوده بازار تهران و ساماندهی آن هستند.

وی درباره مالکان واحدهای صنفی‌ای که پس از ابلاغیه‌های قانونی برای رفع خطر از املاک خود اقدام نکنند، بیان کرد: این واحدها با اطلاع‌رسانی محیطی از طریق نصب بنر و... در محل تیمچه‌ها و سراها به مردم معرفی خواهند شد؛ ضمن آنکه برخوردهای قانونی با آنها آغاز خواهد شد.

انارکی محمدی ادامه داد: اگر قانون‌گزار، تکلیفی را برای شهرداری منطقه در این حوزه پیش‌بینی کند، حتماً اقدامات اجرایی مورد نیاز را تا حد امکان به انجام خواهیم رساند؛ اما اختلاف مالکان با صاحبان سرقفلی از مهم‌ترین موضوعاتی است که از دیرباز سبب کندی نوسازی و ایمن‌سازی بازار تهران بوده است و به نظر می‌رسد قانون باید در این مورد بازنگری کند.

همچنین؛ هم‌اکنون ۱۵ هزار واحد صنفی اوقافی در بازار وجود دارد که اختلاف مستأجران با اوقات نیز یکی از موانع اصلی در حوزه بازسازی بازار به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
کد خبر: 40773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =