تخریب ساختمان‌های غیرمجاز نباید متوقف شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ضرورت عدم توقف تخریب ساختمان‌های غیرمجاز گفت: باید با هماهنگی دستگاه قضایی جلوی سودجویی افراد را بگیریم.

به گزارش خبرنگار شهر، پرویز سروری در یکصد و هفتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه متأسفانه عملیات تخریب در خلازیر متوقف شده است، اظهار کرد: کمیسیون عمران گزارشی در این خصوص تهیه کند که چرا تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز متوقف شده و اگر شورا فشار وارد نکند توقف ادامه خواهد داشت. باید با هماهنگی دستگاه قضایی جلوی سودجویی افراد را بگیریم.

وی با بیان اینکه کارگاه های عمرانی ایستگاه های مترو افتتاح شده دیر جمع آوری می شود و موجب نارضایتی شهروندان است، خاطرنشان کرد: ایستگاه هایی داریم که بعد از چهار سال هنوز کارگاه های آنها جمع آوری نشده و برخی ایستگاه های افتتاح شده در سال قبل نیز مشمول این وضعیت می شوند که تقاضا داریم این کارگاه ها جمع آوری شوند.

به گزارش شهر احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورا هم اعلام کرد: بر اساس آنچه شنیده ایم تخریب ساخت و سازها از امشب آغاز خواهد شد.
صادقی همچنین گفت: مطابق با حکم ۸۰ ذیل بخش هشتم از برنامه چهار ساله چهارم شهر تهران، شهرداری مکلف است نسبت به ارائه لایحه شیوه نامه بازنگری طرح جامع و تفصیلی شهر تهران مبتنی بر توسعه حمل و نقل همگانی با آسیب شناسی گذشته و رویکرد مساله محوری با همکاری نهاد راهبری و پایش طرح های توسعه شهری به شورای اسلامی شهر تهران و طی مراحل قانونی تا حداکثر یک سال پس از ابلاغ برنامه اقدام کند.
وی افزود: با توجه به اهمیت و ضرورت موضوع و اثرات این تصمیم بر شهر تهران مطابق با ماده ۸۳ قانون تشکیلات و وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران مصوب ۱۳۷۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی به شهردار تذکر داده می شود نسبت به ارسال لایحه مربوطه اقدام لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/

۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 41104

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =