منطقه ۱۲، منطقه گردشگری ویژه کودک می‌شود

شهردار منطقه ۱۲ در جلسات حوزه آموزش‌های شهروندی با تأکید بر ظرفیت‌های گردشگری تاریخی منطقه گفت: منطقه ۱۲، منطقه گردشگری ویژه کودک می‌شود

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، ظهر امروز، سه‌شنبه، ۲۴ مردادماه، شورای سیاست‌گذاری «توسعه و تجهیز مدارس» و جلسه «شهر دوستدار کودک» در حوزه آموزش‌های شهروندی با حضور وحیدرضا انارکی محمدی، شهردار منطقه، مهدی امیری، رئیس اداره آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران، نورایی آشتیانی، معاون اداره آموزش‌وپرورش منطقه ۱۲، معاونان شهرداری منطقه ۱۲، شهردار ناحیه ۵ (ناحیه شهر دوستدار کودک)، مدیر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان شماره ۱۷، نماینده بیمارستان بازرگانان (بیمارستان شهر دوستدار کودک) و برخی دیگر از مدیران شهری منطقه در شهرداری منطقه ۱۲ برگزار شد.

در این جلسه، انارکی محمدی با بیان اینکه تکالیفی که قانون‌گذار در موضوع مدارس به عهده شهرداری گذاشته، از اولویت‌های این منطقه است، گفت: ما در موضوع آموزش‌وپرورش هر اقدامی انجام دهیم، هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری است.

وی حوزه آموزش در منطقه ۱۲ را موضوعی فرا منطقه‌ای دانست و افزود: با توجه به آنکه سرانه آموزشی یک ناحیه ما از کل کشور بیشتر است، دامنه تأثیرگذاری بسیار بالایی در امر تربیت و آموزش به عهده و تکلیف ماست که امیدوارم در این حوزه هم از نظر مسؤولیت اجتماعی و هم تکلیف قانونی موفق عمل کنیم.

شهردار قلب طهران با تأکید بر همدلی و هم‌افزایی معاونت‌های عمران، ترافیک و... با معاونت اجتماعی در کمک به توسعه و تجهیز مدارس ادامه داد: سال ۱۴۰۱ با توجه به اعتبارات منطقه ۱۲ در مباحث عمرانی، تجهیزی و برنامه‌ای، ۱۲۳ مدرسه، پوشش داده شدند و در سال تحصیلی جدید نیز نیازهای ۹۲ مدرسه در موضوعات عمرانی و تجهیزی با رویکرد اولویت محلات محروم و با کمک اداره آموزش‌وپرورش احصا شده که رسیدگی به آن‌ها در دست اقدام است.

در ادامه این جلسه، جلسه شهر دوستدار کودک نیز برگزار شد که در این جلسه انارکی محمدی با تأکید بر ظرفیت‌های گردشگری تاریخی منطقه گفت: با برنامه‌ریزی‌های آتی منطقه ۱۲، منطقه گردشگری ویژه کودک خواهد شد.

به گفته سید امیرحسین ساداتی؛ معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۲، بر اساس مصوبه شهر دوستدار کودک شورای اسلامی شهر تهران در سال ۱۳۸۸ در منطقه ۱۲، «محله آبشار» به‌عنوان پایلوت اجرای طرح شهر انتخاب شده و  اقداماتی از سوی معاونت‌های اجتماعی، عمرانی، خدمات شهری و محیط‌زیست، حمل‌ونقل و ترافیک برای بهبود کیفیت زندگی کودکان در این محله به اجرا درآمده است.

همچنین؛ طرح شهر دوستدار کودک در همه محلات منطقه ۱۲ در حال اجراست و در محله آبشار به‌عنوان محله پایلوت، نگاه ویژه‌تری به این طرح شده است.

انتهای پیام/

۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
کد خبر: 41164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =