در موضوع دستفروشان شهرداری تنها متولی امر نیست/ رونمایی از اپلیکیشن شناسایی دستفروشان تا پایان تابستان

دستیار ویژه شهردار تهران گفت: رویکرد مدیریت شهری ششم در مورد دستفروشان برخورد قهری نیست.

به گزارش خبرنگار شهر، داوود گودرزی، دستیار ویژه شهردار تهران در برنامه میز اقتصاد شبکه شش سیما در مورد دستفروشان اظهار کرد: رویکرد مدیریت شهری در مورد دستفروشان برخورد قهری نیست، بلکه ساماندهی و طرح ریزی موثر برای آنان مدنظر است تا اتفاق اساسی در شهر برای این قشر از جامعه رقم بخورد.

دستیار ویژه شهردار تهران با بیان اینکه برخی افراد سوجو را با کمک فراجا شناسایی کرده ایم که مثلا ۴۰ دستفروش در سطح شهر اجیر کرده و سوداگری می کنند، گفت: به همین دلیل اصلی ترین گام، شناسایی افرادی است که واقعا شغل شان دستفروشی است و از این طریق امرار معاش می کنند.

گودرزی با پرداختن به وظایف نهادها و سازمان های مرتبط با موضوع دستفروشی تاکید کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب لازم است تا همه متولیان امر وظایفشان را انجام دهند، زیرا شهرداری تنها متولی امر نیست. این موضوع در قانون هم آمده است.

وی در توضیح بیشتر افزود: به عنوان مثال لازم است، وزارت اقتصاد، سمت و اتاق بازرگانی در موضوع به رسمیت شناختن این شغل وارد عمل شوند تا مجوز کسب و کار به دستفروشان واقعی داده شود.

دستیار ویژه شهردار تهران با بیان اینکه اپلیکیشنی را در شهر داری تهران طراحی کرده ایم که پیش بینی می شود تا پایان تابستان رونمایی شود، گفت:  البته برای پیشبرد کار نیاز به هم افزایی و همکاری نهادهای دیگر داریم. زیرا نحوه کار بدین صورت است که افراد متقاضی فعالیت به عنوان دستفروش باید در این سامانه ثبت نام کرده سپس با کمک نهادهای مرتبط کد ملی آنها احراز می شود و در ادامه افرادی که مشخص شود تنها راه امرار معاش شان همین دستفروشی است، شناسنامه دار خواهند شد.

گودرزی با پرداختن به بخش دوم پروسه ساماندهی دستفروشان تصریح کرد: شناسایی اماکنی که قابلیت بساط گستری دارند مانند برخی بوستان ها هم در دستور کار است. البته تا کنون هم این اقدام صورت گرفته به طوری در این دوره مدیریت شهری تعداد روزبازارها که دستفروشان می تواند در آنها فعالیت کنند از ۳۶ عدد به ۶۱ عدد رسیده است.

وی در پایان تاکید کرد: دستفروشان واقعی طی فرایندی هوشمند می توانند به صورت گردشی از این روزبازارها بهره برده و فعالیت کنند.

انتهای پیام/

۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵
کد خبر: 41228

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =