رفع گره‌های ترافیکی و ایمن‌سازی معابر منطقه ۱۲ در آستانه بازگشایی مدارس

شهردار منطقه ۱۲ گفت: با هماهنگی حوزه‌های مختلف شهرداری منطقه ۱۲، شامل معاونت حمل‌ونقل و ترافیک، فنی و عمرانی، خدمات شهری و محیط زیست و امور اجتماعی و فرهنگی، این منطقه روزهای آغاز بازگشایی مدارس در ماه مهر را با نظم و آرامش تجربه خواهد کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، وحید رضا انارکی محمدی، شهردار منطقه ضمن اعلام آمادگی همه‌جانبه این منطقه برای استقبال از مهر و فصل بازگشایی مدارس گفت: دو جلسه هماهنگی حوزه‌های مختلف شهرداری منطقه ۱۲، شامل معاونت حمل‌ونقل و ترافیک، فنی و عمرانی، خدمات شهری و محیط‌زیست و امور اجتماعی و فرهنگی، طی روزهای ۲۴ و ۲۵ مردادماه برگزار شد.

وی با تأکید بر تلاش برای رفع گره‌های ترافیکی و ایمن‌سازی معابر سطح منطقه در طرح استقبال از مهر منطقه ۱۲ افزود: با کمک و هم‌افزایی همکاران در منطقه ۱۲، این منطقه مرکزی و پرتردد شهر تهران، روزهای آغاز بازگشایی مدارس در ماه مهر را با نظم و آرامش تجربه خواهد کرد.

جلسات هماهنگی یادشده با حضور زینب عبادی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه، سیدمصطفی عرفانیان، معاون فنی و عمرانی، رؤسای پلیس مناطق ۱۲، ۱۳ و ۱۴، نماینده آموزش‌وپرورش منطقه ۱۲، نمایندگان معاونت‌های اجتماعی و خدمات شهری، شهرداران نواحی ۶گانه، مدیران اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی منطقه ۱۲، نمایندگان سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران و شرکت اتوبوس‌رانی و نمایندگان سازمان‌های خدمات‌رسانی از جمله اداره گاز برگزار شد.

در جلسه دوم، عبادی ضمن ارائه گزارش برنامه اقدامات پیش‌بینی‌شده در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک با تمرکز بر ایمن‌سازی و رفع نقاط حادثه‌خیز بر اساس راهکارهای پیشنهادی طی مطالعات ترافیکی گفت: رفع نواقص علائم افقی و عمودی، مناسب‌سازی معابر اطراف مدارس و هم‌افزایی برای ارتقای کارایی سیستم اتوبوس‌رانی، تاکسیرانی و مترو در این مقطع زمانی از جمله برنامه‌های معاونت حمل‌ونقل و ترافیک منطقه برای استقبال از مهر ۱۴۰۲ است.

وی با اشاره به اجرای طرح «اتوبوس پیاده مدرسه» و ترویج تردد با «دوچرخه تا مدرسه» به‌عنوان طرح ویژه استقبال از مهر امسال افزود: در کنار آرام‌سازی معابر، این طرح به همت معاونت‌های ترافیک و اجتماعی و با همکاری آموزش‌وپرورش، والدین و دانش‌آموزان در «محله آبشار» به‌عنوان «محله دوستدار کودک» عملیاتی می‌شود و به امید خدا در صورت تحقق اهداف پیش‌بینی‌شده، در ۱۳ محله دیگر منطقه نیز اجرایی خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه ادامه داد: از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده به‌ویژه در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی می‌توان به برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی برای مدیران و معلمان، رانندگان اتوبوس و تاکسی و والدین در کنار دانش‌آموزان، کارگاه ویژه برای تردد ایمن نابینایان، کارگاه‌های ویژه تغییر سبک زندگی و نگرش با هدف ترویج حمل‌ونقل پاک، برگزاری همایش روز جهانی دوچرخه و... اشاره کرد.

وی با یادآوری این مطلب که «داشتن شهر پاک، اتفاق نیست، بلکه انتخاب است» بیان کرد: با هدف آشنایی هرچه بیشتر شهروندان با حمل‌ونقل پاک، تردد خودروها در یکی از معابر منطقه در روز ۳۱ شهریور و به مناسبت روز جهانی بدون خودرو ممنوع خواهد شد و فقط امکان تردد به‌صورت پیاده و با دوچرخه در این محور فراهم است.

عبادی در پایان تأکید کرد: تلاش شهرداران نواحی ۶گانه در اجرایی‌شدن هرچه بهتر برنامه‌های حوزه‌های مختلف نقش کلیدی دارد و از برنامه‌های آن‌ها برای تکمیل برنامه‌های ستادی بهره‌گیری خواهد شد.

در ادامه عرفانیان از برنامه شناسایی معابر نیازمند تجدید آسفالت و بهبود پیاده‌روها به‌صورت ویژه خبر داد و گفت: طرح نهضت آسفالت از ابتدای سال جاری در منطقه ۱۲ در حال اجراست و تا پایان ۶ ماهه اول سال، ۴۸ هزارمتربع از معابر منطقه روکش و آسفالت خواهند شد.

انتهای پیام/

۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
کد خبر: 41328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =