شهرداری، دولت و مردم سه وجه نوسازی و بازآفرینی

شهردار منطقه ۲۰ گفت: جلسه ستاد بازآفرینی منطقه ۲۰ با ایجاد هم افزایی، همکاری و همدلی منجر به ارائه خدمات بهتر به شهروندان می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ رضا شنگی در جلسه ستاد بازآفرینی که با حضور مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران و دبیر ستاد بازآفرینی پایدار برگزار شد، گفت: در بررسی موضوعات نوسازی بافت فرسوده در مناطق ۲۲گانه شهر تهران؛ منطقه ۲۰ ازنظر مساحت بافت فرسوده دهمین منطقه و از نظر تعداد واحدهای مسکونی دوازدهمین منطقه شهر تهران است.

شنگی با بیان اینکه ۴۲ درصد از مساحت بافت فرسوده این منطقه نوسازی شده است، افزود: بر اساس شاخص تعداد جمعیتی بافت فرسوده که از آمار نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ استخراج شده است، حدود ۱۸ درصد جمعیت منطقه در بافت فرسوده مصوب ساکن هستند و ازنظر تعداد جمعیت ساکن در بافت فرسوده دوازدهمین منطقه محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از چالش‌های شناسایی نوسازی بافت فرسوده، ابنیه و آثار تاریخی نظیر چشمه‌علی و برج طغرل است که حدود ۵ هکتار از محدوده بافت فرسوده را شامل می‌شود.

شهردار منطقه ادامه داد: طرح نوسازی محله دولت‌آباد، املاک قولنامه‌ای و اوقافی، محدوده برق فشارقوی، محدوده طرح بازگشایی معابر و تیرهای برق معارض از دیگر چالش‌های شناسایی شده بافت فرسوده است که می‌بایست مورد بررسی قرار گیرد.

هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران و دبیر ستاد بازآفرینی پایدار با بیان اینکه منطقه ۲۰ یکی از مناطق با ظرفیت شهر تهران است که ظرفیت بالایی در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری، اقتصادی و مذهبی دارد گفت: موضوع نوسازی و بازآفرینی یک فرایند سه وجهی شامل شهرداری، دولت و مردم است و می توان طرح بازآفرینی محله نفر آباد را به عنوان یک الگوی موفق در شهر تهران معرفی کرد.

وی با اشاره به لزوم تشکیل جلسه‌ مشترک با فرمانداری ری و بررسی موضوعات زیرساختی با اولویت محله نفر آباد افزود: تهیه و  تصویب طرح موضعی قلعه دولت‌آباد، تسریع در انتخاب مشاور طرح تفضیلی منطقه ۲۰، تهیه طرح بازآفرینی و ساماندهی قلعه گبری و دژ رشکان با  همکاری میراث فرهنگی ری، اجرای فاز دوم کارموزه سیمان ری و تبدیل به مجموعه بزرگ فرهنگی موزه‌ای و دانش‌بنیادی و تسریع در فرایند صدور سند ملکی از اقداماتی است که می‌بایست از سوی ستاد بازآفرینی این  منطقه انجام شود.

این جلسه با حضور مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران و دبیر ستاد بازآفرینی پایدار، معاون مدیر کل و دبیر کمیته امنیتی و حقوقی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران، رئیس ستاد مدیریت بحران شهر تهران، مدیر کل اداره نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، اعضای ستاد بازآفرینی منطقه ۲۰ و تعدادی از مدیران ارشد شهرستان ری برگزار شد.

انتهای پیام/

۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
کد خبر: 41516

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =