۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 41569

شهردار پایتخت خبرداد؛

هدف‌گذاری تامین هزار اتوبوس و ۵۰ هزار تاکسی برقی برای تهران

با انجام اقدامات اولیه لازم، تخریب انجام می‌شود اما برخی فیلم‌های تخریب را تقطیع می‌کنند
هدف‌گذاری تامین هزار اتوبوس و ۵۰ هزار تاکسی برقی برای تهران

شهردار تهران از هدف‌گذاری برای تأمین ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی، ۵۰ هزار دستگاه تاکسی برقی و هزار دستگاه اتوبوس برقی برای پایتخت با همکاری وزارت صمت و نفت خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران، امروز- چهارشنبه یکم شهریورماه ۱۴۰۲- در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران ضمن تقدیر از وزاری صمت و نفت با اعلام اینکه حرکت بزرگی در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: ۴۰۰ هزار دستگاه موتور برقی، ۵۰ هزار دستگاه تاکسی برقی و هزار دستگاه اتوبوس برقی هدفگذاری شده تا به لطف الهی بتوانیم در جهت برقی‌سازی تهران به عنوان اولین مجموعه در کشور گام برداریم.

وی در ادامه یادآور شد: برخی زیرساخت‌ها در تهران مستقر شده و توسعه آن تا پایان سال ادامه خواهد داشت که امیدواریم جنبه کوشایی و تلاش دولت آقای رئیسی منجر به رفاه و آسایش شود و زمینه ساز زیست‌پذیری بالاتر تهران باشد.

به دنبال ایمنی بخشی به بازاریم

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه موضوع ما در بازار ایمنی‌بخشی به وضعیت موجود است، تصریح کرد: وضعیت موجود هم از جنبه فرسودگی قابل تامل است و هم محدودیت برای ارائه خدمت دارد. زیرساخت ایمنی این محدوده پایین است و هر چند وقت یکبار دچار حادثه می‌شود. مساله این است در کوتاه مدت با همکاری بازاریان ایمنی‌بخشی داشته باشیم.

وی افزود: موضوع دوم که در دست بررسی است جانمایی یک مرکز اقتصادی در قالب طرح جامع تهران در منطقه ۱۲ و ۱۶ است تا با بنیان‌گذاری مرکز در طرح جامع بتوانیم ایمنی و مطلوبیت بهتری را در بازار شاهد باشیم که این برنامه در میان‌مدت و بلندمدت به نتیجه برسد.

تا وقتی ساختمان ناایمن وجود داشته باشد تخریب ادامه دارد

زاکانی در خصوص حادثه خلازیر و جان باختن پنج نفر در این حادثه هم اظهار کرد: ما در موارد قبلی خودمان ساخت و سازهای غیرمجاز را تخریب می‌کردیم اما تخریبی که منجر به حادثه مذکور شد با پیمانکار قرارداد بسته بودیم.

شهردار تهران با بیان اینکه در آیین‌نامه ساخت و ساز چارچوب‌ها و شیوه‌های تخریب لحاظ شده است، یادآور شد: شیوه تخریب از بالا به پایین، انفجار، کشش و شرایط خاص پیش‌بینی شده است و مبتنی بر مسیر تخریب، روند ادامه دارد.

وی در خصوص فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی با موضوع نحوه تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در تهران، گفت: در این فیلم‌ها به نوعی قبل و بعد از آن را تقطیع می‌کنند؛ ما برای تخریب در خلازیر با پیمانکار قرارداد بسته بودیم و پیش از آن را و امروز را خودمان انجام می‌دهیم.

زاکانی با اشاره به تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه ۵،۸ و ۱۹ طی روز گذشته، خاطرنشان کرد: ناظر بر تخریب‌های دیگر، هم محیط محصور و هم آب، برق و گاز قطع می‌شود. این فیلم نشان نمی‌دهد که برق قطع و صورت جلسه شده و محیط نیز بسته شده است. نحوه و سمتی که کشیده می‌شود سمتی است که آسیب را به محیط پیرامونی وارد نکند و اگر سمتی دیگر کشیده می‌شد روی خانه‌های مجاور آوار می‌شد.

وی تأکید کرد: تخریب تا وقتی ساختمان ناایمن وجود داشته باشد ادامه دارد؛ چراکه هرکدام از این ساخت و سازها یک بمب انفجاری است و ده‌ها و صدها برابر خسارت وارد خواهد کرد.

ساماندهی هوشمند دست‌فروشان از ابتدای ربیع‌الاول

شهردار تهران در خصوص ساماندهی دست فروشان نیز گفت: این ساماندهی مبتنی بر نرم‌افزارهایی انجام می‌شود که هم امکاناتی که ما در اختیار قرار می‌دهیم و هم اجناس و هویت فروشنده در آن ثبت و ضبط می‌شود که از اواخر شهریوماه و ابتدای ربیع‌الاول، نوآوری‌های حوزه مجازی در بخش خدمات آغاز می‌شود و در همین راستا ۱۸ خدمت ارائه خواهد شد.

وی افزود: یکی از خدماتی که از ابتدای ربیع‌الاول تا دو یا سه ماه زمان می‌برد، ناظر بر دست‌فروشان است و کلیه دست‌فروشان و شرایط آنها در نرم‌افزار پیش‌بینی شده، قابل رؤیت است. در همین راستا، ساماندهی جدی شکل می‌گیرد که وضعیت دست‌فروشان از آشفتگی خارج شود.

زاکانی در بخشی دیگری از گفته هایش با بیان اینکه میدان آزادی مسیری را در جهت تبدیل شدن به یک میدان آیینی آغاز کرده است، اظهار کرد: مراسم‌های در مقیاس ملی از گذشته در این میدان برگزار می‌شد اما در حوزه آیینی این مراسم شروع شده که یکی از موارد کشتی سفینه‌النجات با بهره‌مندی از هنر و تلفیق عقلانیت و احساس است که امکانی ایجاد کرده تا چند ده هزار نفر از برنامه‌ها استفاده کنند. امیدواریم این شرایط بتواند در معنویت، نشاط و ایجاد فضای مناسب زیستی برای تهران اثرگذار باشد.

به گزارش شهر وزیر نفت نیز در جمع خبرنگاران ضمن تقدیر از شهردار تهران با بیان اینکه کار مشترکی را بین وزارت خانه های نفت، صمت و شهرداری برای کاهش آلودگی هوای تهران با جدیت پیگیری می‌کنیم که امیدواریم به زودی عملیاتی شود، اظهار کرد: برقی‌سازی خودروهای عمومی اعم از تاکسی‌ها و وانت بارها در دستور کار است. وزارت نفت تقبل کرده که به ازای سرمایه‌گذاری در این حوزه به میزان سوخت صرفه‌جویی شده، حواله سوخت و یا معادل قیمت سوخت به نرخ فوب خلیج فارس به سرمایه گذار پرداخت کند که این برنامه، شوق سرمایه‌گذاری را در برقی‌سازی خودروها افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/

۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 41569

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =