۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
کد خبر: 41784

رایزنی شهرداری با دولت برای برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی

ورود تدریجی ۵۰ هزار موتورسیکلت برقی به پایتخت
رایزنی شهرداری با دولت برای برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به اینکه تهران بیشترین سهم از آلودگی هوا را دارد باید بیشترین سهم را از خودروهای برقی نیز داشته باشد.

پرویز سروری در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه در راستای برقی‌سازی وسایل نقلیه در تهران جلسات منظم و جدی بین شهرداری تهران و وزارت صمت در جریان است، اظهار کرد: تلاش بر این است که معضل آلودگی را در حد قابل قبولی با همکاری هم کاهش دهیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه ورود وسایل نقلیه برقی به پایتخت در کاهش آلودگی هوا اثرگذار خواهد بود، خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهمی که منجر به آلودگی هوا در تهران می‌شود تردد خودروها و موتورسیکلت‌هاست که به عنوان سوخت از انرژی‌هایی استفاده می‌کنند که آلودگی هوا را افزایش می‌دهد.

وی با اعلام اینکه هماهنگی خوبی در زمینه تأمین تاکسی، اتوبوس و موتورسیکلت برقی صورت گرفته و اقدامات خوبی انجام شده است، یادآور شد: مذاکراتی برای تأمین ۵۰ هزار موتورسیکلت برقی انجام شده که به تدریج این موتورها به شهر اضافه خواهد شد.

سروری همچنین تصریح کرد: در بخش تاکسی نیز ۵۰ هزار دستگاه پیش‌بینی شده و برای تأمین اتوبوس نیز قراردادهای اولیه منعقد شده و به زودی تعدادی از این اتوبوس‌ها وارد مدار بهره‌‎برداری خواهند شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: یکی از موضوعات مهمی که دولت باید به آن توجه کند و شاهد این هستیم که همکاری لازم را انجام می‌دهد، این است که چون تهران بیشترین سهم از آلودگی هوا را دارد باید بیشترین سهم را از خودروهای برقی نیز داشته باشد.

پیش از این وزیر نفت با اعلام اینکه کار مشترکی بین شهرداری و وزارت‌خانه‌های نفت و صمت برای کاهش آلودگی هوای تهران با جدیت پیگیری می‌شود، گفته بود: برقی‌سازی خودروهای عمومی اعم از تاکسی‌ها و وانت بارها در دستور کار است و وزارت نفت تقبل کرده که به ازای سرمایه‌گذاری در این حوزه به میزان سوخت صرفه‌جویی شده، حواله سوخت و یا معادل قیمت سوخت به نرخ فوب خلیج فارس به سرمایه‌گذار پرداخت کند که این برنامه، شوق سرمایه‌گذاری را در برقی‌سازی خودروها افزایش خواهد داد.

گفتنی است امروز- دوشنبه ششم شهریورماه- تعداد ۱۵ ایستگاه شارژ وسایل نقلیه برقی شامل ۷۳ دستگاه شارژ با حضور وزیر صمت، شهردار تهران و دیگر مسئولان در سطح شهر به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
کد خبر: 41784

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =