در ۴ روز ابتدایی شهریور ۴۵ هزار زائر از پایانه‌های تهران به مرزهای زمینی عراق منتقل شدند

مدیرعامل سازمان پایانه ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران از جا به جایی ۴۵ هزار مسافر از پایانه‌های تهران به مرزهای عراق در ۴ روز ابتدایی شهریورماه خبر داد.

پوریا علیمردانی، مدیرعامل سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر گفت: در ۴ روز ابتدایی شهریور ۴۵ هزار مسافر اربعینی داشتیم که ۴۰ هزار نفر از این مسافران به مرز مهران منتقل شدند. اکثر سرویس های ما در پایانه غرب اتفاق افتاده است و فقط روز شنبه ۴ شهریور ۱۹۲ سرویس از پایانه غرب به مهران رفتند. 

وی با بیان اینکه در این سرویس ها ۵۷۶۰ نفر به مهران منتقل شدند، افزود: این عدد روز افزون است و انتظار داریم تا روز پنجشنبه ۹ شهریور تقاضا برای سفر به مرزهای کشور عراق افزایشی باشد. پایانه های شهر تهران محل ایستگاه اول اعزام کسانی است که می خواهند با وسایل حمل و نقل عممی به سمت مرزهای ایران حرکت کنند به همینجهت طرح عمود صفر را در این پایانه های مبدا پایه ریزی کردیم.

علیمردانی خاطرنشان کرد: با این وجود اکثر سفرهای ما به سمت مرزهای ایران به ترتیب از پایانه غرب، جنوب و بیهقی صورت می گیرد. در این سه پایانه طرح عمود صفر برقرار شد و با برپایی یک موکب به انجام فعالیت های فرهنگی و خدماتی می پردازیم.

مدیرعامل سازمان پایانه ها و پارک سوارهای تهران با بیان اینکه دست کم سه هیات مردمی هم در اجرای این طرح به ما کمک کردند، ادامه داد: چند هیات دیگر هم انواع کمک ها به غیر از حضور در پایانه را انجام دادند تا از زائرینی که قبل از اعزام به مرز در پایانه ها حضور دارند پذیرایی بشود.

وی اظهار کرد: یک سری کارهای فرهنگی نیز در راستا پیش بینی شده است؛ از جمله دلنوشته های ارادتمندان حسینی، نمایشگاه اقوام و سوگواره امت واحده برای عکسبرداری از راهپیمایی اربعین. همچنین پاسخ به س.الات شرعی، روایت گری و دادن اطلاعات اولیه به زائرین و بدرقه زائران از دیگر اقدامات فرهنگی تحت عنوان موکب عمود صفر است.

علیمردانی یادآور شد: زیرساخت های پایانه ها نیز در پایانه غرب و دیگر پایانه ها در قالب طرحی شبانه روزی و جهادی نوسازی شدند تا آماده خدمت رسانی به شهروندان برای این ایام باشیم؛ از جمله نوسازی زیرساخت سرویس بهداشتی و فنی پایانه و مسیرهای ورود و خروج پایانه. در این راستا بازسازی جدی برای جنراتورهای برق داشتیم و امیدواریم باتوجه به ازدحام جمعیت بهترین کیفیت خدمت رسانی به شهروندان را داشته باشیم. 

انتهای پیام/

۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
کد خبر: 41802

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =