۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
کد خبر: 42195
افتتاح فاز اول پروژه شهید بروجردی در ایام ربیع و فاز دوم تا پایان سال/ باغ‌راه حضرت فاطمه(س) بهمن ماه به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار منطقه ۱۸ درخصوص پروژه‌های شهید بروجردی و باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا (س) و شن‌چاله‌های این منطقه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد جواد خسروی شهردار منطقه ۱۸ در جمع خبرنگاران درخصوص آخرین وضعیت پروژه شهید بروجردی با اشاره به اینکه قرار است امروز دو عضو شورای اسلامی (ناصر امانی و زهرا شمس احسان) بازدیدی از پروژه بزرگراه شهید بروجردی داشته باشند، اظهار کرد: فاز اول پروژه شهید بروجردی به طول ۳.۷ کیلومتر در ایام ربیع افتتاح می شود و سعی می کنیم که فاز دوم آن نیز از میدان جانبازان تا یادگار امام(ره) تا آخر سال به بهره برداری برسد . البته امکان تاخیر کوتاه در افتتاح فاز دوم وجود دارد چرا که رفع معارضات ملکی و تاسیساتی زمانبر است اما با این حال این مسأله نیز ظرف چند ماه، به طور کلی تعیین تکلیف می شود.

وی درباره تاثیرات ترافیکی این پروژه توضیح داد: این پروژه به تعبیری اتوبان امام علی(ع) غرب تهران و در حقیقت اتوبان شمالی-جنوبی است که دسترسی از آزادگان تا یادگار امام(ره) را فراهم می کند، به ویژه برای بازار آهن دسترسی ها فراهم و این بازار از دسترسی های محلی خارج می شود.

به گفته خسروی؛ آسفالت ریزی بالغ بر ۸۰ هزار تن در ۶ ماه اخیر از مهمترین اقدامات انجام شده در منطقه ۱۸ است.

شهردار منطقه ۱۸ در ادامه درباره آخرین وضعیت پروژه باغ راه حضرت فاطمه (س) عنوان کرد: اجرای این پروژه با کمک سازمان نوسازی در حال انجام است و در بهمن ماه افتتاح خواهدشد؛ طول پروژه ۹ کیلومتر است که ۶ کیلومتر آن در منطقه ۱۸ است، پروژه ای که شامل ابنیه فرهنگی، پل و دیگر مستحدثات می شود.

وی در پایان به موضوع شن چاله های منطقه ۱۸ اشاره کرد و گفت: این شن چاله ها به وسعت ۲۰۰ هکتار هستند که درباره بخش مربوط به نهادهای حاکمیتی، توافق انجام شده و در خصوص ۱۰۰ هکتار مربوط به شرکت ها نیز سعی می کنیم همین مدل را با این شرکت ها پیش ببریم. واگذاری این شن چاله ها به شهرداری بعد از ۴ دهه در حال انجام است که بر اساس آن ۲۰۰ هکتار زمین مستعد برای کاربری های مناسب در اختیار قرار می گیرد که واگذاری ۱۰۰ هکتار آن انجام‌شده است. مرحله بعد درباره این شن چاله ها این است که طرح آن را به مسابقه بگذارند تا در نهایت مجموعه های فرهنگی و ورزشی در آن اجرا شود.

انتهای پیام/

۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
کد خبر: 42195

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =