نظافت مسیر پیاده‌روی همزمان با راهپیمایی جاماندگان اربعین/ موکب‌ها جمع‌آوری شدند

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران گفت: برنامه بر این بود که جمع‌آوری زباله در طول مسیر به صورت همزمان انجام شود تا پس از پایان مراسم، کار چندانی باقی نماند که خوشبختانه به همین شکل انجام شد.

حسین نظری در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با تأکید بر اینکه آیین جاماندگان اربعین و پیاده‌روی پرشور مردم از میدان امام حسین (ع) تا حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) به خوبی انجام شد، اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته توسط نهادها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و مناطق، تلاش بر این بود که ساماندهی مراسم به گونه‌ای باشد تا مردم پیاده‌روی اربعین را با ایمنی بالا، آسایش و دریافت حداکثر خدمات تجربه کنند.

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران با اشاره به روند جمع‌آوری پسماند در طول مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین، خاطرنشان کرد: برنامه بر این بود که جمع‌آوری زباله در طول مسیر به صورت همزمان انجام شود تا پس از پایان مراسم، کار چندانی باقی نماند که خوشبختانه به همین شکل انجام شد.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری پسماند خیابان‌ها و همچنین جمع‌آوری موکب‌ها بلافاصله پس از مراسم به پایان رسید، یادآور شد: همانطور که پیاده‌روی از میدان امام حسین (ع) آغاز شد و در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) خاتمه پیدا کرد، نظافت نیز به همین ترتیب صورت گرفت.

نظری افزود: نظافت و پاکسازی مسیر به پایان رسیده اما در حوالی حرم مطهر به دلیل اینکه هنوز شاهد حضور جمعیت هستیم، پاکسازی در حال انجام و البته رو به پایان است.

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران با اعلام اینکه خدمات‌رسانی به عزاداران حسینی با حضور حداکثری سازمان‌ها و شرکت‌ها انجام شد، تصریح کرد: در بخش ایمنی و آتش نشانی، زیباسازی، فضاسازی مسیر و تبلیغات در سطح شهر و مه پاشی اقدامات به خوبی انجام شد.

وی اعلام کرد: بیش از ۳ هزار نفر نیروی انسانی به همراه بیش از ۵۰ دستگاه ماشین‌آلات خدمات شهری شامل جاروی بزرگراهی، تانکر آب و خودروفان در بخش جمع‌آوری پسماند تر و نزدیک به ۸۰۰ نفر نیروی انسانی و ۳۵۰ دستگاه ماشین‌آلات در بخش پسماند خشک به کار گرفته شدند.

نظری در پایان از تلاش ارگان‌ها و نهادهای خارج از شهرداری تهران و سازمان‌ها، شرکت‌ها، معاونت‌ها و مناطق درگیر و پشتیبان مراسم برای خدمات‌رسانی به جاماندگان اربعین تقدیر کرد.

گفتنی است مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین از ساعت هفت صبح امروز از میدان امام حسین (ع) آغاز شد و پس از اقامه نماز مغرب و عشا در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) به پایان رسید.

انتهای پیام/

۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴
کد خبر: 42295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =