شهرداری تهران در حوزه آلودگی هوا فراتر از وظیفه‌اش عمل می‌کند

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت:۱۸ دستگاه در قانون هوای پاک وظیفه دارند اما امروز شهرداری تهران فراتر از وظیفه خود وارد عمل شده است. هیچ مقایسه ای با دوره قبل نباید صورت بگیرد و مردم این عملکرد را می بینند.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی پیرهادی در یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تقدیر از شهردار تهران برای پیگیری کاهش آلودگی هوا، اظهار کرد: ۱۸ دستگاه در قانون هوای پاک وظیفه دارند اما امروز شهرداری تهران فراتر از وظیفه خود وارد عمل شده است. هیچ مقایسه ای با دوره قبل نباید صورت بگیرد و مردم این عملکرد را می بینند.

وی همچنین تصریح کرد: بسیاری از اتفاقات و رویدادها در شهر تهران حتی به نمایندگان شورا نیز به درستی نمی رسد و شاید نمی خواهند مردم در جریان بسیاری از طرح ها و افتتاح پروژه ها قرار بگیرند.

پیرهادی با بیان اینکه کاهش آلودگی هوا وظیفه شهرداری تهران نیست و دولت باید به آن بپردازد، خاطرنشان کرد: پرسش بنده این است که توسعه حمل و نقل عمومی تا چه میزان از آلودگی هوا خواهد کاست؟

وی افزود: یکی دیگر از پرسش های بنده این است که ۷۹۱ دستگاه واگن مترو که قرارداد آن منعقد شده تا چه زمانی وارد خطوط خواهند شد؟ سوال دیگر بنده این است که مطالعات تراموا انجام شده است؟ و اگر انجام شده باید گزارش آن در اختیار شورا قرار بگیرد.

پیرهادی با تأکید بر اینکه باید وسایل نقلیه برقی در اولویت قرار بگیرند، خاطرنشان کرد: گرچه استفاده از سوخت گازوئیل که استاندارهای لازم را ندارد به شهرداری تهران برنمی‌گردد و دستگاه‌های مربوطه باید به آن توجه کنند اما تقاضا داریم استفاده از اتوبوس های برقی در اولویت باشد.

انتهای پیام

۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 42637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =