تست گرم قطعه شمال‌غرب خط ۶ مترو تهران؛ شهروندان منتظر افتتاح ایستگاه شهر زیبا، شهران و کوهسار باشند

بامداد امروز ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ تست گرم قطعه شمال‌غرب خط ۶ متروی تهران انجام شد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ تست گرم ۵/۵ کیلومتر مسیر تونلی در خط ۶ مترو تهران از ایستگاه شهید ستاری تا ایستگاه کوهسار ( پیش نیاز افتتاح ۳ ایستگاه شهران ، شهرزیبا و کوهسار در مهرماه ) -بامداد سه‌شنبه ۲8 شهریور ماه ۱۴۰۲- برگزار شد. 

عباس فتحعلی‌پور مجری خط ۶ مترو در این باره در جمع خبرنگاران گفت: خط ۶ مترو دارای ۲۷ ایستگاه است تا به الان ۱۷ ایستگاه به بهره برداری رسیده است. تست گرم امشب محدود به حدود ۶ کیلومتر شمالی این خط از ایستگاه شهید ستاری تا کوهسار است. باتوجه به برنامه ریزی انجام گرفته در مهرماه این مسیر ۶ کیلومتری که شامل ایستگاه ‌های شهرزیبا، شهران و کوهسار می‌شود را به بهره برداری می‌رسانیم. 

وی با بیان اینکه دو ایستگاه شهدای کن و کاشانی هم در این میان عبوری است که به زودی به بهره برداری می‌رسد، اظهار کرد: عملیات ساخت این ایستگاه‌ها از سال ۸۴ شروع شده و تقریبا کار معماری و سازه در چند ساله گذشته تکمیل شده بود؛ بنابراین ما عمده کارهای تجهیزاتی و ساختمانی را پیش بردیم. 

فتحعلی‌پور با اشاره به اینکه تامین مالی تکمیل این ایستگاه‌ها انجام شده و در مهرماه این ۶ کیلومتر را به اتمام می‌رسانیم، عنوان کرد: بنابراین معماری خاصی که در ایستگاه‌های جدید انجام می‌دهیم در این قسمت موضوعات ندارد. حدود ۶ هزار میلیارد تومان هزینه این بخش است. همچنین تمامی پله برقی‌ها و آسانسورهای این سه ایستگاه از ابتدا شروع به کار می‌کند. 

مجری خط ۶ مترو گفت: خط ۶ از ایستگاه دولت آباد آغاز و تا ایستگاه کوهسار به طول ۳۲ کیلومتر به طول می‌انجامد. در ادامه نیز در نیمه دوم سال دو ایستگاه شهدای کن و آیت الله کاشانی را تقدیم مردم می‌کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه ۴ ایستگاه میانی خط ۶ یعنی نجات اللهی، بهار شیراز، سرباز و میدان خراسان را نیز برنامه ریزی می‌کنیم تا نیمه دوم سال تحویل شهروندان تهرانی کنیم، خاطرنشان کرد: ایستگاه ۱۷ شهریور که با خط ۷ تلافی دارد نیز در نیمه دوم سال به بهره برداری می‌رسد.

فتحعلی‌پور در پایان گفت: تست گرم یک نوع آزمایش خط است که باتوجه به قطاری که داریم مسیر تردد، برق رسانی و ریل سوم چک می‌کنیم. معمولا چون خط گرم است بایستی برق قطع بشود و بعد مسیر جدید را برق دار کنیم و مسیر را با قطاری که برق دارد راه بیندازیم. 

انتهای پیام/

۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۳
کد خبر: 42729

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =