افزایش ۲۰درصدی ترافیک همزمان با سال‌تحصیلی جدید؛ تردد خودروهای سنگین در معابر پایتخت ممنوع شد

پلیس راهور تهران بزرگ از افزایش ۲۰درصدی ترافیک همزمان با شروع سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ صبح امروز -دوشنبه ۳ مهر- ستاد استقبال از مهر برای بررسی وضعیت ترافیکی شهر تهران با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و جمعی از روسای حوزه حمل و نقل و ترافیک شهر تهران و خدمات شهری برگزار شد. 

مهدی گلشنی مدیرکل حمل‌ونقل عمومی شهرداری تهران، در ابتدای نشست گفت: ما در پنج کارگروه ویژه جلسات اصلی را تشکیل دادیم؛ شناورسازی ساعات مدارس و بار کالا و .. از جمله موضوعات این نشست ها بود. از جمله این اقدامات تعبیه دستور العمل ها و ابلاغ به نهادهای اجرایی، تشکیل ستاد معین در مناطق ۲۲گانه برای طرح استقبال از مهر، رایگان کردن حمل و نقل عمومی در مهرماه برای محصلین، تخفیف ۳۰ درصدی برای تمام شهروندان در اپلیکیشن، بهسازی ۵۰ ایستگاه خطوط ویژه، اورهال ۴۳۰ دستگاه اتوبوس، صدور پروانه سرویس مدارس و انتقال ساعت تردد بار کالا به ساعات غیر پیک بود. 

وی ادامه داد: در روز جهانی بدون خودرو در ۲۲ منطقه برنامه‌ای برگزار شد. گره‌های ترافیکی خاموشی چراغ های راهنمایی و رفع آب گرفتی‌ها از جمله اقدامات آن روز بود.

علیزاده شرکت واحد اتوبوسرانی نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: از روز شنبه دو هزار و چهل و هفت دستگاه برای اول مهر شاغل جاری داشتیم. روز اول مهرماه اولین متروباس بعد از حدود ۵ سال به صورت آزمایشی تست گرم خود را آغاز کرد امروز هم دومین دستگاه در خط خاوران آزادی تست گرم خود را آغاز می‌کند. 

درستی مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: امروز از صبح تا الان در خطوط مترو مشکل خاصی دیده نمی شود و امیدواریم پیک صبحگاهی را پشت سر بگذاریم. 

پوریا علیمردانی مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک سوارهای تهران نیز خاطرنشان کرد: برای کنترل وسایل نقلیه باری در صبح از مبدا با توجه به فعالیت سامانه بار بر از صبح امروز ممنوعیت ورود کامیون های غیر از مواد آرد و سوختی به محدوده های ممنوع تهران اتفاق افتاده است و اگر تخلفی پیش بیاید از طریق پلیس راهور جلوگیری می شود. 

علوی زاده معاون سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی در ادامه اظهار کرد: امسال بحث سرویس مدارس استثنایی مرتفع شد و دانش اموزان این مدارس به صورت رایگان از سرویس استفاده می‌کنند. عوامل کشت سازمان تاکسیرانی در ۶۰ نقطه مستقر هستند و از امروز اطلاعات رانندگان در سامانه بارگذاری می‌شود. 

وی با بیان اینکه تیپ قرارداد سرویس مدارس هم از امروز در سایت بارگذاری می شود، گفت: طرح لاگ هوشمندترین خودروهای تلفنی موظف شدند که بر این اساس در این ماه ۲۰ پرداخت هوشمند داشته باشند تا یک اطلاعات مناسبی از این افراد داشته باشیم. 

نماینده پلیس راهور خاطر نشان کرد: امروز به نسبت شنبه ۲۰ درصد ترافیک صبحگاهی بیشتر شده است. ۳۰۰ مدرسه مهم در معابر اصلی قرار دارند و پلیس راهور ایندمناطق را پوشش ترافیکی می دهند. در ۱۶۶ گلوگاه همکاران من حضور دارند و مشکلات را رفع می کنند تا ترافیک مضاعف نشود. ۵۱۹۵ اقدام در حوزه مهندسی ترافیک انجام گرفت. اقدام شاخص شهرداری در این حوزه آسفالت و ایمنی بزرگراه ها و خیابان ها در نیمه اول سال بود در روز اول مهرماه در ۷۹ نقطه طرح جلوگیری از تردد خودروهای سنگین را اجرا کردیم.

انتهای پیام/ 

۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶
کد خبر: 42952

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =