زاکانی: مشکل برق متروی پرند مدیریت شد/ رفع مشکل سرویس دانش‌آموزان مدارس استثنایی

شهردار تهران در جمع خبرنگاران از مدیریت مسأله برق متروی پرند خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی صبح امروز- سوم مهرماه -۱۴۰۲ در حاشیه بازدید از مرکز کنترل ترافیک تهران میان خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها درباره آخرین تحولات حمل‌ونقل پایتخت پاسخ گفت.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون برنامه‌های شهرداری تهران برای مدیریت ترافیکی بهتر معابر در آغاز سال تحصیلی گفت:ا ز مدت‌ها قبل برای استقبال از ماه مهر تمهیدات لازم را اندیشیده بودیم. در همین رابطه شورای ترافیک مصوبات خوبی در حوزه شناورسازی برای مدیریت بهتر شرایط و عبور از اوج ترافیک در هفته نخست مهر داشت.

زاکانی افزود: در جلسات مختلف با دستگاه‌های دیگر نیز مانند وزارت آموزش‌وپرورش تصمیمات راه‌گشایی گرفته شد تا در نتیجه همکاری بین دستگاهی کم‌ترین گره ترافیکی را داشته باشیم.

شهردار تهران بابیان آنکه امسال در حوزه زیرساختی شرایط قابل قیاس با سال‌های گذشته نیست، اضافه کرد: به عنوان مثال میزان مرمت آسفالت معابر در شش ماه نخست امسال یک و نیم برابر از میانگین سال‌های گذشته بیشتر بوده‌است و در این بازه زمانی حدود یک میلیون تُن آسفالت در سطح معابر ریخته شده‌است.

 علیرضا زاکانی ادامه داد: علاوه بر این ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیز افزایش پیدا کرده است و اکنون ۲ هزار و ۴۷ اتوبوس در شهر تهران فعال است. همچنین ما سعی کردیم با اورهال و بازسازی وسایل، حداکثر استفاده از ظرفیت‌ها را داشته باشیم که در نتیجه آن برای آغاز سال تحصیلی ۱۲ رام قطار وارد ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت می‌شود. 

زاکانی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون تمهیدات اندیشه شده برای کودکان استثنائی گفت: سال گذشته در رابطه با تامین سرویس کودکان استثنائی به واسطه ناهماهنگی دستگاه‌های مختلف مشکلاتی داشتیم، اما این چالش امسال با به کارگیری خودرو سرویس مدارس برطرف شده‌ است.

یکی دیگر از پرسش‌های خبرنگاران اختصاص داشت به آخرین وضعیت پروژه مترو پرند که در پاسخ به آن شهردار تهران افزود: راه‌اندازی مترو پرند وابسته به همکاری سه مجموعه وزارت راه و شهرسازی، شهرداری تهران و قرارگاه سازندگی‌ خاتم‌الانبیا(ص) است. در این پروژه ابتدا با چالش تاخیر در واگذاری منابع رو به رو بودیم، اما بعد از رفع مشکل پروژه به سرعت پیش رفت و تکمیل شد.

شهردار تهران ادامه داد: در رابطه با مسئله تامین برق مترو پرند نیز آنچه که در رسانه‌ها بازنمایی شده‌است دقیق نیست و دیروز مجوز دریافت انشعاب از پست برق برای مترو صادر شده‌است.

انتهای پیام/

۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳
کد خبر: 42955

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =