ادعای حناچی درباره انعقاد قرارداد خرید واگن در مدیریت شهری قبلی صحت ندارد

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ادعای پیروز حناچی شهردار سابق تهران درباره خرید واگن در دوره قبلی صحت ندارد؛ تنها کار دوره قبل که قبل از مدیریت آقای حناچی است برگزاری مناقصه پیرامون این موضوع بود. 

محسن هرمزی، سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر، پیرامون ادعای شهردار سابق تهران درباره انعقاد قرارداد ورود واگن به کشور در مدیریت شهری قبلی گفت: ادعای پیروز حناچی شهردار سابق تهران درباره خرید واگن در دوره قبلی صحت ندارد؛ تنها کار دوره قبل که آن هم مربوط به قبل از دوره مدیریت آقای حناچی بر شهرداری تهران است برگزاری مناقصه پیرامون این موضوع بود. 

وی افزود: پیرو این اتفاق سال ۹۷ قراردادی بین دولت ایران و چین منعقد می‌شود، اما چون مسیر این امر از طریق فاینانس بود نتوانستند تا ۱۵ درصدی که مربوط به طرف ایرانی بود را تامین مالی کنند؛ بنابراین کار زمین ماند.

هرمزی ادامه داد: این روند حتی باعث نارضایتی پیمانکار می‌شود. در سفر سال گذشته معاون نخست وزیر چین به ایران توافقی با دولت مبنی بر تمدید یک ساله این قرارداد انجام شد که خط اعتباری آن ۴ مهرماه به پایان رسید.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک خاطرنشان کرد: ما در این یکسال فرصت داشتیم تا ال سی را باز بگذاریم. دولت پای کار آمد و ماده ۶۲ و تبصره بند «ز» ماده ۱۹ را تمدید کردیم؛ کاری که باید در گذشته انجام می‌شد و نشد. همچنین با مساعدت‌های وزارت نفت توانستیم مشکلات مالی را حل بکنیم و کار را پیش ببریم. بنابراین ادعا شهردار قبلی تهران فاقد صحت است. 

انتهای پیام/

۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
کد خبر: 42958

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =