حضور نوجوانان در مسابقه بزرگ «داستان تهران» با رویکرد هویت بخشی/ تقدیر ویژه از داستان‌های نوجوانان در مسابقه بزرگ داستان‌نویسی تهران

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران از حضور گسترده کانون‌های نوجوانان شهر تهران در مسابقه بزرگ «داستان تهران» خبر داد.

مهدی امیری مدیر کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبر نگار شهر با اشاره به حضور گسترده اعضای کانون نوجوانان محلات پایتخت در مسابقه بزرگ داستان تهران گفت: این رویداد فرهنگی توسط مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه در این دوره مدیریت شهری پایتخت، ظرفیتهای خوبی برای تمام گروه‌های سنی با هدف هویت پذیری انجام شده است، افزود: یکی از تاکیدات معاونت امور اجتماعی و فرهنگی در این دوره مدیریت شهری توجه ویژه به حوزه سنی نوجوانان بوده است که به تبع آن نیز کانون‌های نوجوانی در مناطق ۲۲گانه شهر تهران تشکیل شد.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران ادامه داد: بر همین مبنا فرصت را مغتنم شمردیم تا یک شاخه ویژه نوجوانی را در این مسابقه تعریف کنیم.

وی با اشاره به اینکه هدف از مشارکت در مسابقه بزرگ داستان تهران تاکید به رویکرد ویژه شهروند متعالی بود، بیان کرد: بر همین مبنا برای استفاده از ظرفیت استعدادهای نوجوانان و شناسایی و شکوفایی شدن آن در قالب این مسابقه بزرگ سعی کردیم تا موضوع هویت بخشی تهران را در بین نوجوانان پر رنگ‌تر کنیم.

امیری یادآور شد: برای همین منظور همکاری ویژه‌ای با معاونت روابط عمومی مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در در قالب شهروند متعالی  در سه حوزه در این رویداد فرهنگی تعریف کردیم.

وی تاکید کرد:  حوزه‌های اداره کل شهروندی در مسابقه داستان بزرگ تهران، «حقوق  و تکالیف شهروندی»، «بحث آپارتمان نشینی» و «حوزه تخصصی نوجوان» است.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران در ادامه گفت: در کنار این مساله، برنامه ویژه‌ای برای استعداد یابی و ارائه آثار با کیفیت نوجوانان در قالب یک کارگاه داستان نویسی با همکاری مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران اجرا شد.

وی افزود: این مساله با حضور ۲۵۰ نفر از اعضای کانون‌های نوجوانان که علاقه مند به حوزه ادبیات و داستان نویسی بودند، برگزار شد.

امیری ادامه داد: این دوره آموزشی به صورت یک روزه و کارگاهی برگزار شد، در خصوص جوایز مسابقه در محورهای اول و دوم که شامل مباحث حقوق شهروندی و موضوع آپارتمان نشینی است، برای اثر برتر در هر یک از این دو بخش ۵۰ میلیون ریال  به عنوان جایزه در نظر گرفته شده است.

وی در پایان تاکید کرد: در محور نوجوان برای سه اثر برتر با یک نگاه ویژه و با هدف تشویق و هویت بخشی جایزه ۵۰ میلیون ریالی در نظر گرفته شده است کما اینکه در مجموع با هدف حمایت از نویسندگان نوجوان ۵ اثر برتر نیز تقدیر می‌شود.

انتهای پیام/

۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 43336

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =