اضافه شدن ۹ کیلومتر به مسیر تونلی متروی پایتخت/ افتتاح ۶ ایستگاه مترو تا پایان سال

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ۴ ایستگاه میدان کتاب، شهران، شهرزیبا و شهیدآرمان علی وردی با برآورد هزینه ۶ هزار میلیارد تومان ۱۸ مهرماه افتتاح خواهد شد و با این اتفاق ۹ کیلومتر به مسیر تونلی متروی پایتخت اضافه می‌شود.

محسن هرمزی، سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر درباره افتتاح ۴ ایستگاه جدید در خطوط ۶ و ۷ متروی تهران گفت: میدان کتاب آخرین ایستگاه بخش شمال غربی خط ۷ است که _سه شنبه ۱۸ مهرماه_ با حضور رئیس جمهور در کنار ۳ ایستگاه شهران، شهرزیبا و شهید آرمان علی وردی افتتاح خواهد شد. این ۴ ایستگاه در مجموع حدود ۹ کیلومتر به شبکه تونلی مترو اضافه می‌کند.

وی با بیان اینکه ۳ کیلومتر از این مسیر تونلی مربوط به خط ۷ و شش کیلومتر دیگر مربوط به خط ۶ است، خاطرنشان کرد: هزینه ساخت این ۴ ایستگاه و ۹ کیلومتر تونل حدود ۶ هزار میلیارد تومان برآورد شده است. 

هرمزی عنوان کرد: عملیات ساخت این ۴ ایستگاه از سال ۹۴ آغاز شد و با میانگین حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی به دوره مدیریت شهری فعلی رسید. پیشرفت این ۴ ایستگاه در طول دو سال اخیر به حدود ۹۰ درصد رسید و به زودی با ساخت ورودی دوم تکمیل خواهد شد.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان با اشاره به ایستگاه‌هایی که در آینده در تهران به بهره برداری می رسد، گفت: آخرین ایستگاه جنوبی خط ۷ یعنی ورزشگاه تختی و ۵ ایستگاه باقی مانده خط ۶ (آیت الله کاشانی، شهدای کن، بهار شیراز، شهید نجات‌اللهی و میدان خراسان) نیز تا پایان سال تقدیم شهروندان می‌شود. همچنین تعدادی از ایستگاه‌های توسعه جنوبی خط ۶ سال آینده افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/

۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
کد خبر: 43586

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =