مترو تهران روی ریل پیشرفت

۱۲تا ۱۸ مهر به نام هفته تهران مزین شده است شهری که بیش از ۲۳۵ سال از اعلان پایتختی آن می‌گذرد و اکنون میزبان میلیون‌ها نفر از شهروندان است. ساخت و بهره‌برداری از شبکه مترو در کلان‌شهر تهران طی سه دهه اخیر، قطعاً یکی از نمادهای توسعه و پیشرفت در پایتخت جمهوری اسلامی به حساب می‌آید .

به گزارش شهر به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه؛ در بخش حمل‌ونقل عمومی شهر تهران، مترو از بهترین وسایل حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری به حساب می‌آید. از این رو با توجه به محاسن زیاد این شبکه حمل‌ونقل ریلی، نگاه به این بخش بیشتر از سایر مدهای حمل‌ونقلی است. در حال حاضر متروی تهران دارای ۷ خط فعال و ۱۵۱ ایستگاه است که هر ساله بر تعداد این ایستگاه‌ها افزوده می‌شود.

فردا نیز با افتتاح ۴ ایستگاه جدید در خطوط ۶ و ۷، طول شبکه ریلی مترو پایتخت به ۲۷۸ کیلومتر می‌رسد. علاوه بر این ایستگاه‌ها، عملیات حفاری خط ۱۰ مترو به طول ۴۵ کیلومتر شامل ۳۳ ایستگاه نیز آغاز می‌شود که از محله وردآورد در منتهی‌الیه غرب تا فلکه سوم تهرانپارس در منتهی‌الیه شرق تهران امتداد دارد و ۶ منطقه شامل مناطق ۱، ۲، ۳، ۴، ۵ و ۲۲ را تحت پوشش قرار خواهد داد.

شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در این مسیر همواره سعی کرده با تمام توان بهترین خدمات را به مسافران شهر زیر زمینی ارائه کند. به‌طوری‌که اکنون بیش از ۵۶ میلیون سفر در هر ماه با مترو تهران و حومه انجام می‌شود، مسافرانی که ترجیح می‌دهند بجای استفاده از خودرو شخصی و معطلی در ترافیک سطح شهر، با انتخاب مترو و حضور در شهر زیر زمینی به‌دوراز هیاهو خیابان‌ها در زمانی کوتاه‌تر به مقصد خود برسند.

شهردار تهران در دو سال گذشته در کنار توسعه شبکه مترو، تقویت ناوگان آن را نیز در اولویت قرار داده است. در این راستا با تکیه بر اقتصاد بومی و تلاش شبانه‌روزی کارکنان شرکت بهره‌برداری مترو تهران تلاش شده تا اورهال قطارهای مترو با سرعت بیشتری انجام شود تا قطارهای فرسوده که دیگر پاسخگوی ارائه خدمات به مسافران نیستند، طی یک برنامه مدون بازسازی شوند.

در سال‌های گذشته تنها ۲ رام قطار DC اورهال شده بود؛ اما امسال با آغاز پروژه اورهال، نوسازی و ارتقای قطارهای DC سیزده رام قطار در صف ارتقا و نوسازی قرار گرفته‌اند. قطارهای DC نسل اول قطارهای مترو هستند که به‌نوبت جهت تعمیرات از ریل خارج می‌شوند. در حال حاضر دو رام از این قطارها بعد از نوسازی و ارتقا با راندمان بالاتر به نام DC پلاس به مدار بهره‌برداری برگشتند و تا پایان سال ۱۲ رام دیگر اورهال می‌شوند. 

با انجام به‌موقع تعمیرات اساسی، خدمات‌رسانی به شهروندان و مسافران شهر زیر زمینی مطلوب‌تر خواهد شد. در حال حاضر تعداد واگن‌های مترو ۱۷۱ رام قطار درون شهری و ۶۶ لوکوموتیو و ۲۶۰ واگن دوطبقه برای خط برون‌شهری تهران - گلشهر است که برای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به شهروندان در کنار انجام تعمیرات و نوسازی این ناوگان، نیاز مبرمی به ورود قطارهای جدید وجود دارد که این موضوع نیز با پیگیری‌های مستمر در سال گذشته در حال محقق‌شدن است. با تأمین پیش‌پرداخت قرارداد ۷۹۱ واگن جدید مترو انتظار می‌رود که از سال آینده شاهد ورود تدریجی واگن‌های جدید به خطوط مترو تهران باشیم.

انتهای پیام/

۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
کد خبر: 43594

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =