شهرداری تهران امسال به طور مستمر کانال‌ها را در سطح شهر لایروبی کرده است

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران گفت: خدمات شهری امسال به طور مستمر کانال‌ها را در سطح شهر لایروبی کرده است تا در موقع بارش مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود.

علیرضا جعفری، مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر در مورد کانال‌های آبزیر سطح شهر تهران اظهار کرد: ما در شهر تهران حدود ۵۳۰ کیلومتر کانال روبسته داریم که با کانال‌های زیرزمینی‌ و ۱۲۰ کیلومتر کانال‌های کمری؛مجموعاً ۶۵۰ کیلومتر کانال در زیر سطح شهر داریم و تقریباً برای خیلی از  مردم قابل رویت نیست. در طول سال دو مرتبه برنامه پایش این کانال‌ها را در ۲۲ منطقه شهر تهران برگزار می‌کنیم و همکاران ما کانال‌ها را پایش و به ما گزارش می‌دهند.

خدمات شهری امسال به طور مستمر کانال‌ها را در سطح شهر لایروبی کرده است

وی با اشاره به اینکه، خدمات شهری امسال به طور مستمر کانال‌ها را در سطح شهر لایروبی کرده است،ادامه داد: ما قبل از فصل بارش طرح‌های لایروبی را برگزار می‌کنیم تا دوستان ما بتوانند در طی یک ماه به طور ویژه لایروبی را قبل از فصل بارش‌ها انجام دهند تا در موقع بارش مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود.

 کانال‌ها اگر لایروبی نشود مخاطرات آن برای شهروندان در سطح شهر بسیار زیاد خواهد بود

جعفری با بیان این موضوع که بعضی از کانال‌ها را اصلاً مردم نمی‌بینید، گفت: در سطح شهر،اگر کانال‌ها لایروبی نشود مخاطرات آن برای شهروندان در سطح شهر بسیار زیاد خواهد بود. به همین خاطر این کانال‌ها به طور مستمر پایش و بازدید می‌شود در این بازدیدها اگر مشکلی باشد رویت شده و به مناطق اعلام می‌شود. ما پایش و نظارت را همواره انجام می‌دهیم.


مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران گفت: از شمالی‌ترین نقطه شهر تهران یعنی کانال حصارک تا منطقه ۱۵ طول کانال‌های ما ادامه دارد و آب‌های زیرزمینی را هدایت می‌کند تا در زمان بارش‌ها مشکلی برای شهروندان در سطح شهر ایجاد نشود.معضلی که ما در خصوص این کانال‌ها داریم بیشتر ورود غیر مجاز فاضلاب اعم از فاضلاب خانگی و اداری و... است.  ما در پایش‌هایی که داریم این فاضلاب را شناسایی می‌کنیم و آنها را مسدود و هدایت می‌کنیم که از کانال‌های خودشان و در شبکه فاضلاب منتقل شوند، نه در آب‌های سطحی و زیر سطحی.

برخی از همکاران ما در برخی از نقاط شهر بین ۳۰ تا ۳۵ متر تا ۷۰ متر باید زیر زمین بروند تا بتوانند این زباله‌ها و ذرات زائد و فضولات را از کانال خارج کنند

جعفری با اشاره به اینکه حدود ۱۰ هزار کیلومتر نیز شبکه فرعی داریم که آب‌های سطحی را منتقل به کانال‌ها می‌کند و کارکردشان زیر سطحی است،ادامه داد: انهاری که شما در داخل شهر تهران می‌بینید توسط مناطق پاکسازی می‌شود، بیشترین مشکلی که در کانال‌های زیرزمینی داریم مشکلات فضولات و زباله است که از  از این ۱۰ هزار کیلومتر کانال وارد شده و درآوردن آن از زیر زمین بسیار سخت است. بعضاً همکاران ما در برخی از نقاط شهر بین ۳۰ تا ۳۵ متر تا ۷۰ متر باید زیر زمین بروند تا بتوانند این زباله‌ها و ذرات زائد و فضولات را از کانال خارج بکنند، اگر یک مقداری این مسئله رعایت شود و در این خصوص از ورود زباله و ضایعات و فضولات غیر مجاز به داخل شبکه جلوگیری شود، کمک بزرگی است. در واقع این شبکه، امنیت شهر تهران را فراهم می‌کند، اگر خدایی نکرده در زیر زمین مشکلی پیش بیاید، در هر نقطه‌ای از شهر خسارات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲
کد خبر: 43917

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =