مناطق ۲۲گانه شهرداری آماده استقبال از زمستان؛ نظری:طرح آزمایشی پیمانکاران پسماند در شهر عملیاتی خواهد شد

 معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از آغاز به کار طرح آزمایشی مدیریت پسماند در مناطق ۱، ۳، ۲۱، ۲۲ و ۸ خبر داد و تصریح کرد در صورت عملکرد موفق این طرح به سایر مناطق نیز تسری پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، تور بازدید «چگونگی روند لایروبی مسیل ها، قنوات  از سرشاخه اصلی باکری واقع در منطقه ۵ تهران با حضور «حسین نظری»، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران و «علیرضا جعفری»، مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران برگزار شد.

 معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در حاشیه این بازدید با اشاره به حوزه کن اظهار کرد:  یکی از بزرگترین حوضه های آبگیری شهر تهران همین حوضه کن است. آب‌های سطحی ناشی از باران که در اینجا جاری می‌شود گل و لای و ماسه را از کوه‌ها  می‌شوید و به داخل رودخانه می‌آورد و به سمت داخل شهر حرکت می‌دهد. اول وظیفه ما این است که اجازه ندهیم این رسوبات و شن و ماسه وارد شهر تهران شود. در حوض کن ۳ حوضچه رسوبگیر داریم که وسعت هر کدام ۲۰ در ۷۰ متر است.   این رسوبی که در اینجا آمده و سر سال برداشت می‌شود حدود ۳۶۰۰۰ متر مکعب است که حجم بسیار بالایی است.

نظری با اشاره به این موضوع که ما نباید بگذاریم، رسوبات وارد شهر تهران شود و فقط آب باید وارد شود، گفت: یکی از پیش‌بینی‌ها همین تخلیه رسوبات است که درحال انجام است. برای اینکه ما در بارش‌ها غافلگیر نشویم، پیشگیری لازم است و براین اساس  وظایف را ابلاغ می‌کنیم، همچنین تجهیزات و نیروی انسانی که مورد نیاز است را تامین می‌کنیم. باید در مناطق ۲۲گانه نظارت کنیم تا دستورالعمل‌هایی که ابلاغ شده  به درستی انجام شده باشد و امیدواریم که غفلت و کوتاهی در شهر صورت نگیرد که ما را شرمنده مردم کند.

*مناطق ۲۲گانه شهرداری آماده استقبال از زمستان 

 معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در مورد آمادگی تجهیزات برای زمستان اظهار کرد: به مناطق ابلاغ شده است و  تمهیدات خود را دارند  و ماشین آلات را هم امسال از طریق ستاد و هم از طریق سازمان پسماند پشتیانی می‌کنیم و اگر کم و کسری باشد آن را تامین می‌کنیم. کسری هایی در شهر وجود دارد که شاید به یکباره تامین آن ممکن نباشد و به تدریج باید یه سمت ایده‌آل برود.   ما ادعایی نداریم که شهر تهران از نظر امکانات و تجهیزات در نقطه ایده‌آل است اما تا جایی که توانسته‌ایم تامین کردیم.

*طرح آزمایشی پیمانکاران پسماند عملیاتی خواهد شد

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در مورد نظافت شهر تهران نیز، اظهار کرد: به نظر من شهر به نوسازی نیاز دارد، اما در بعد نظافت، مدیرعامل سازمان پسماند نشست‌هایی با پیمانکاران داشته‌اند، جلسه‌هایی را با شهرداران منطقه و همچنین دو جلسه نیز با خود شهردار محترم داشتیم؛ فهرست بهای تهیه و قیمت‌های جدید ابلاغ شده است. انشالله در اواخر همین هفته و اوایل هفته بعد اولین طرح آزمایشی  برای مناطق ۱، ۳ و منطقه  ۲۱ و ۲۲ و ۸ را به عنوان شروع کار آزمایشی خواهیم داشت و اگر نتیجه خوب بود در همه مناطق اجرا می‌کنیم. نوع قرارداد با پیمانکاران نیز از نوع و سطح قرارداد متفاوت است، نظافت شهرحرکت‌های کوچک مطلوبی را داشته اما هنوز به نقطه‌ای که ما می‌خواهیم نرسیده است.  
 

نظری در پایان با اشاره به اینکه در سال گذشته از طریق سامانه ۱۳۷شهرداری تهران گزارش آب گرفتگی۸۰۰ نقطه از سوی شهروندان اعلام شد که هم اکنون ۴۶۴ نقطه برطرف شده است.

انتهای پیام/

۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
کد خبر: 43894

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =