لزوم تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی و گردشگری منطقه ۲۰

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با همراهی شهردار منطقه ۲۰، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران و مدیران ارشد شهرداری تهران از پروژه ها و طرح های عمرانی منطقه ۲۰ بازدید کردند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر تهران و مدیران ارشد شهرداری تهران که از طرح‌های عمرانی از جمله پل دسترسی شهید آوینی به ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، پارکینگ طبقاتی در جوار حرم، مجموعه ورزشی شهر سالم۲، محله قلعه دولت‌آباد، پروژه تفریحی-گردشگری محدوده کوه بی‌بی‌شهربانو و کارخانه سیمان تهران، تعریض ورودی کهریزک، جاده قدیم قم، محدوده بهشت‌زهرا، دسترسی آزادراه تهران-قم به کهریزک، محدوده شهر آفتاب، تقاطع غیرهمسطح شهید نواب به شهید تندگویان، تعریض تقاطع آزادگان و شهید دستواره انجام شد، در خصوص راهکارهای رفع معارضات و موانع اجرایی و تسریع عملیات عمرانی بحث و تبادل نظر شد.

در این بازدید ها اعضای شورای اسلامی شهر تهران بر تسریع در اجرای طرح ها برای رفاه حال شهروندان و استفاده از ظرفیت های شهرداری تهران در شهرستان ری تاکید کردند.

جعفر شربیانی رئیس شورای اسلامی شهرستان ری با اشاره به ۲۰۰ پلاک فرسوده و ناکارآمد در محله قلعه دولت آباد گفت: این محله طی سال‌های گذشته محدودیت ساخت و ساز داشت که با پیگیری‌های انجام شده، طرح نوسازی و بازآفرینی این محله نهایی شد.

وی با اشاره به اجرای طرح های نوسازی بافت های فرسوده گفت: یکی از کار ویژه های کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر در دوره ششم و همچنین معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران توجه ویژه به نوسازی بافت فرسوده است که با محوریت سازمان نوسازی، در اقدام ملی مسکن که ظرفیت قرارگاه مسکن شهرداری تهران داشته، برنامه ریزی شده که هم بافت فرسوده تهران دچار نوسازی و تحول می شود و هم شهرداری در تعهدات دولت کمک می کند که شهر تهران در ساخت مسکن به تراز لازم برسد.

شربیانی با بیان اینکه محله نفرآباد نمونه موفقی از پروژه نوسازی و بازآفرینی در این دوره مدیریت شهری است، بیان کرد: در محله قلعه دولت آباد به دلیل محدودیت طبقات در ساخت، این محله دچار ناکارآمدی شده بود لذا از شهرداری منطقه ۲۰ خواستیم با مشارکت سازمان نوسازی، درخصوص این محله بازبینی در کمیسیون ماده ۵  را پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: طی پیگیری های انجام شده در یک ماه و نیم گذشته، طرح نوسازی این محله امروز نهایی شد و در بازدیدی که امروز داشتیم قرار بر این شد دفتر تسهیل گری برای توجیه اهالی محله ایجاد شود. با اجرای طرح جدید، ۲۰۰ پلاک فرسوده و ناکارآمد در این محله نوسازی می شود و از فرسودگی و ناکارآمدی خارج می شود.

شربیانی با بیان اینکه ظرفیت‌های گردشگری منطقه ۲۰ و شهرستان ری از ابتدا مورد توجه بوده و بازدید از قطب تفریحی گردشگری محدوده کوه بی‌بی شهربانو در همین راستا انجام شد، بیان کرد: مردم منطقه از کارخانه سیمان تهران به عنوان تهدید زیست محیطی رضایت ندارند لذا باتوجه به اینکه این کارخانه یک واحد تولیدی و صنعتی مهم است و سهم بسزایی در افزایش اشتغال‌زایی دارد بایستی با در نظر گرفتن ملاحظات، مسئولان در یک زمان بندی منطقی به فکر جابجایی این کارخانه باشند.

عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: بخشی از این پروژه ها اثر مستقیم در موضوعات ترافیکی و حمل و نقلی دارد که می تواند گره های اصلی ترافیکی جنوب تهران به خصوص منطقه ۲۰ را حل و فصل کند.

انتهای پیام/

۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
کد خبر: 44285

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =