امانی: اگر تنها دستاورد سفر به چین ورود واگن ها به تهران در ۱۲ ماه آینده باشد، به تمام اهدافمان رسیده ایم/ پیرهادی: سفری کوتاه با دستاورد بزرگ

اعضای شورای شهر امروز در واکنش به ارائه گزارش شهردار از دستاوردهای سفر چین، تفاهم های صورت گرفته را تاریخی و برای آینده تهران موثر دانستند.

به گزارش شهر، شهردارتهران صبح امروز در صحن شورای شهر به ارائه گزارش دستاوردهای سفر تیم مدیریت شهری به چین توضیح داد و به تشریح مذاکرات و تفاهم های صورت گرفته و قراردادهای منعقد شده در حوزه حمل و نقل و محیط زیست پرداخت.
اعضای شورای شهر پس ازاستماع این گزارش، در قالب تذکرات به دستاوردها و آثار آن در سطح مدیریت شهری اشاره کردند.
سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر بر ضرورت ارائه گزارش مکتوب سفر به شورا  تاکید کرد.


درخواست پیگیری تفاهم با چین و تبدیل آن به قرارداد
مهدی اقراریان رئیس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر تهران خواستار پیگیری و مشخص شدن زمان بندی تبدیل تفاهم ها به قرارداد در گام های بعدی اشاره کرد و افزود: این قراردادها از لحاظ قیمت و کیفیت مورد ارزیابی قرار بگیرد.

واکنش اعضای شورای شهر به تفاهم تاریخی مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل


در جریان انتقال فناوری، شرکت های دانش بنیان فراموش نشوند
سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه این سفر با برکت و با برنامه و با سیاست انتقال فناوری به کشور بود، اظهار کرد: این موضوع با خریدهای مصرفی متفاوت است. انتظار داریم که برنامه انتقال فناوری با استفاده از شرکت های دانش بنیان انجام شود.
آقامیری با اشاره به کمبود اتوبوس و معطلی مردم در صفوف آن گفت: پیگیری برای خرید اتوبوس از سوی مدیریت شهری اقدام ارزشمندی است و امیدواریم بتوانیم به استاندارد ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس در این دوره نزدیک شویم تا مشکل مردم مرتفع شود.

واکنش اعضای شورای شهر به تفاهم تاریخی مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل


 سفر شهردار به چین را یک اتفاق تاریخی
میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سفر شهردار به چین را یک اتفاق تاریخی و یک اقدام جهشی بزرگ برشمرد و ابرازداشت: پیش رفتن به سمت برقی سازی حمل و نقل عمومی بسیار حائز اهمیت است و از سویی دیگر فراهم کردن زیرساخت های شارژ وسایل نقلیه برقی ارزش بالایی دارد اما باید اطلاع رسانی و اجتماعی سازی در این مورد انجام شود.

واکنش اعضای شورای شهر به تفاهم تاریخی مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل

سفری کوتاه با دستاوردهایی بزرگ
مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا با اشاره به اینکه برای اولین بار است که در یک برنامه و در زمانی کوتاه چنین دستاورد بزرگ برای تهران حاصل می شود، تأکید کرد: تا مردم سوار مترو و اتوبوس نشوند، برای آنها ملموس نخواهند بود، لذا نیاز است تا تلاش کنیم تا اقدامات به نتیجه برسد.

واکنش اعضای شورای شهر به تفاهم تاریخی مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل


به نتیجه رسیدن یک قرار داد ۷ ساله به تمام سفر کفایت می کند

واکنش اعضای شورای شهر به تفاهم تاریخی مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل


ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز گفت: اگر تنها دستاورد این سفر ورود اولین گروه از واگن ها به تهران در ۱۲ ماه آینده باشد، به تمام هدف ها رسیده ایم. همین که یک قراردادی که هفت سال معطل مانده و به هر دلیلی به نتیجه نرسیده بود، دنبال شد به تمام این سفر کفایت می کند.

۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
کد خبر: 44614

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =