ایجاد ٣ هزار فضای پارک جدید در پایتخت

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: در مناطق مختلف تهران حدود ٣ هزار فضا برای پارک خودروها در دست ساخت است.

به گزارش شهر، سیدجعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حضور بیش از حد خودروها در سطح شهر تهران و ظرفیت کم پارکینگ در معابر، اظهار کرد: متاسفانه پلیس راهور و برخی همکاران ما در شورای شهر بارها اعلام کردند که پایتخت ظرفیت این حجم از خودرو را ندارد و این خودروها با مشکل جای پارک روبرو هستند؛ پارکینگ های فعلی هم تعدادشان کافی نیست و به یک معضل تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: ساخت تعدادی پارکینگ عمومی جدید در تهران در حال انجام است و همچنین با توجه به یکی از مصوبه های شورا در مناطق مختلف تهران حدود ٣ هزار فضا برای پارک خودروها در دست ساخت است یعنی ٣ هزار فضا و مکان برای پارک خودروها اضافه می‌شود که اقدام موثر و مفیدی است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران بیان کرد: اما متاسفانه باید گفت که حتی اگر پارکینگ هم در تهران احداث شود و یا جای پارک جدید هم برای خودروها لحاظ شود، باز هم ترافیک پایتخت رفع نمی شود و تنها راهکار این مشکل توسعه حمل و نقل عمومی و هوشمندسازی شبکه ها و معابر شهری است.

تشکری هاشمی یادآور شد: ما به تحول عظیم در حوزه حمل و نقل عمومی نیاز داریم و مشکلمان با اقدامات چنین مدلی حل نخواهد شد، باید فکری اساسی کرد تا حمل و نقل شهری نفس تازه‌ای بکشد و مردم رضایت کامل داشته باشند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: مسئله مهم در پارکینگ های تهران، وجود سیستم اطفاء حریق و ایمنی است که باید تمامی پارکینگ‌ها به آن مجهز باشند، اگر مالک پارکینگ عمومی این کار را انجام نداده جرم است و هرچه سریعتر باید به سیستم ایمنی تجهیز شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
کد خبر: 44688

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =