تزریق ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه به پروژه پایانه شرق در روزهای آینده

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: طی روزهای آینده و برای حل مشکلات پایانه شرق ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه به این پروژه تزریق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شهر،  جلسه کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با موضوع آخرین وضعیت پایانه شرق و اهم اقدامات انجام گرفته در این پایانه با حضور سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران، لطف الله فروزنده معاون مالی شهرداری تهران، پوریا علیمردانی مدیرعامل سازمان پایانه های شهرداری تهران و مسئولان شرکت مترو برگزار شد.

در ابتدای این جلسه یوسفی مدیر پروژه پایانه شرق گفت: در فاز اول پروژه ۳۴ درصد، در بخش تجهیزات ۲۲ درصد و در بخش سالن اصلی پایانه شرق  ۲۸ درصد پیشرفت داشته ایم و حدوداً ۵۰٪ از برنامه عقب هستیم.

وی ادامه داد: اگر مطابق با این روند پیش رویم پایانه در اردیبهشت ماه سال آینده  به بهره برداری می‌رسد و اگر با کار فشرده اقدامات خود را انجام دهیم می‌توانیم در اسفند ماه پایانه شرق را تکمیل کنیم.

مدیر پروژه پایانه شرق با اشاره به بودجه این پروژه گفت: تاکنون ۱۲۴ میلیارد تومان در پروژه هزینه شده و ۶۵ میلیارد تومان نیز تعهد ایجاد کرده‌ایم؛ اصل مشکل این پروژه کمبود نقدینگی است.

در ادامه پوریا علیمردانی مدیرعامل سازمان پایانه ها گفت: برای تامین نقدینگی بحث همکاری با شهروند مطرح شده و همچنین گفته شده قرار است ۶۰ میلیارد تومان برات کارت داده شود.

در ادامه لطف الله فروزنده معاون مالی شهرداری تهران با بیان اینکه ۲۰ هزار میلیارد تومان به معاونت حمل و نقل بودجه داده شده است، گفت: تخصیص های نقد و غیر نقد به پروژه خوب بوده اما معاونت باید با اولویت پروژه های مهم را بررسی کند.

وی ادامه داد: طی روزهای آینده و برای حل مشکلات پایانه شرق ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه  تزریق خواهد شد.

در ادامه سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه حداکثر تا پایان هفته ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه از محل قرارداد شرکت شهروند برای پایانه شرق پرداخت می‌شود، یادآور شد: تا نیمه آذر ماه ۵۰ میلیارد تومان نقدینگی به پایانه شرق تزریق شود. ۵۰ درصد بودجه نیز باید از طریق تهاتر پرداخت شود تا کار پیش از آغاز فصل سرد به پایان برسد.

وی با اشاره به دسترسی های پایانه شرق گفت: طبق قولی که از معاونت حمل و نقل گرفته شده فاز اول این پایانه باید در دی ماه افتتاح و اصلاحات هندسی دسترسی های این پروژه باید تا آن زمان کامل شود و باید  معاونت فنی و عمرانی نیز دوربرگردان غیر همسطح شرق به شرق در بزرگراه یاسینی را تا خرداد ماه سال آینده تکمیل کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: این پایانه باید حتما در دی ماه افتتاح شود و نمی‌توان افتتاح و و تکمیل پایانه را به تاخیر انداخت.

وی با اشاره به تکمیل خط ۲ مترو تهران و اتصال به پایانه شرق گفت: تکمیل خط ۲ مترو تهران و اتصال آن به پایانه شرق جز برنامه‌های امسال مترو تهران است و باید هرچه سریعتر این اقدام صورت گیرد و مترو در پایانه شرق فراهم شود.

تشکری هاشمی خاطرنشان کرد: تقاضای ما این است که زمان مدیریت شود؛ زیرا از فصل سرد سال دیگر نمی‌توان در پایانه شرق کار را پیش برد.

انتهای پیام/

۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰
کد خبر: 44830

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =