اعطای سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت عقاب‌افشان نهایی شد

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در صحن شورا، با بیان اینکه تاکنون پرداخت سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت عقاب‌افشان نهایی شده است، یادآور شد: برای تأمین اتوبوس از تولیدکنندگان داخلی، باید ۵۰ درصد مبلغ را تسهیلات ارائه دهیم که این مسیر برای شرکت اسنا نیز در دستور کار ارائه تسهیلات است.

به گزارش شهر، به نقل از روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری، لطف الله فروزنده در صحن شورا که برای کسب آراء اعضای شورای شهر جهت فروش ملک خانه فرش به مساحت ۴۷ هزار متر مربع به منظور تامین هزینه توسعه حمل و نقل عمومی در حال برگزاری بود با بیان اینکه شهرداری برای خط چهار مترو از بانک تجارت وام ارزی (یوآن چین) دریافت کرده است، اظهار کرد: ما ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهکار بودیم که با کاهش قیمت یوآن از هشت هزار به چهار هزار، رقم بدهی به ۲۰ هزار میلیارد تومان رسید و مقرر شد ما این رقم را تسویه کنیم.

وی با بیان اینکه شورا نیز به ما مجوز داد که بدهی ها را تسویه کنیم، تصریح کرد: ما در این حین جلسه ای با بانک برگزار کردیم که برابر ۵۰ درصد و یا ۷۰ درصد رقم را تسهیلات دریافت کنیم.

همچنین ابوذر مختاری مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در این جلسه گفت: فروش ملک خانه فرش در بلوار معلم منطقه ۱۸ تهران دارای سند مزروعی است که پس از اصلاح از ۵۸ هزار متر مربع به ۴۷ هزار متر مربع رسیده است و رأی کمیسیون ماده پنج را دارد. ۱۹۶ هزار متر مربع ناخالص مسکونی و ۲۰ هزار متر مربع تجاری، هشت هزار و ۱۶۰ متر ورزشی، هشت هزار و ۱۶۰ متر آموزشی و فرهنگی، دو هزار و ۷۲۰ متر تراکم خدماتی است و مابقی آن به بخش های دیگر اختصاص دارد.

وی افزود: این ملک در ۲۹ مهرماه کارشناسی شده و قید مساحت ۴۶ هزار و ۹۵۰ متر اعلام شد و به رأی کمیسیون ماده پنج نیز در متن اشاره شده است. این ملک برای توسعه حمل و نقل ریلی به بانک تجارت واگذار می شود و معادل آن تسهیلات دریافت خواهد شد. سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از این تسهیلات در حوزه حمل و نقل خواهد بود.

انتهای پیام/

۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
کد خبر: 44833

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =