حل عمده معارضین تاسیساتی تقاطع نواب-تندگویان/ تا پایان سال جاری پل جهتی این تقاطع زیر بار ترافیکی خواهد رفت

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: تقاطع بزگراه شهید نواب - شهید تندگویان یک تقاطع ۳ سطحی شامل یک زیرگذر از سمت میدان بهمن به طرف بهشت زهرا، یک تراز همسطح که ادامه پروژه بزرگراه نواب را به بزگراه شهید تنندگویان متصل می کند و یک پل جهتی که از سمت نواب به سمت بعثت و میدان بهمن کشیده می شود، خواهد بود. 

هادی حق بین، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در حاشیه بازدید از روند عملیاتی تقاطع بزرگراه شهید نواب- شهید تندگویان در گفتگو با خبرنگار شهر گفت: به لطف زحمات همکاران در شهرداری تهران طی چند ماه گذشته شاهد اتفاقات چشمگیری در این تقاطع هستیم. تقاطع نواب تندگویان یک تقاطع ۳ سطحی شامل یک زیرگذر از سمت میدان بهمن به طرف بهشت زهرا، یک تراز همسطح که ادامه پروژه بزرگراه نواب را به بزگراه شهید تنندگویان متصل می کند و یک پل جهتی که از سمت نواب به سمت بعثت و میدان بهمن کشیده می شود، خواهد بود. 

وی با با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی این پروژه وجود معارضین جدی روسطحی و زیرسطحی تاسیساتی بود که بخش بزرگی از آن برطرف شد، ادامه داد: ولی کماکان ما درگیر حل بخشی از معارضین تیرهای برق و شبکه برق هوایی هستیم. البته پیمانکار با تمام تلاش در حال پیشبرد عملیات است و با وجود معارضین سعی می کند هر نقطه ای که بتواند را فعال کند و کار را پیش ببرد. یکی از ویژگی های این پروژه که می تواند حائز اهمیت باشد وجود زیرگذر است.

حق بین با تاکید بر اینکه زیرگذر در این پروژه سه سطح داردو ماه گذشته انجام آن با جدیت پیگیری شد، اظهار کرد: تکنولوژی عرشه زیرگذر انجام شد و خاکبرداری صورت گرفت و عملیات فینیشینگ و فیسینگ کار هم از ۱۰ روز آینده شروع می‌شود.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: ما در این  تقاطع حداقل در سه فاز امکان بازگشایی مسیر را داریم؛ به جهت معارضین ترافیکی که وجود دارد لزوما ما باید انحراف ترافیکی این نقطه را انجام بدهیم تا بتوانیم باقی مانده پایه های پل جهتی را تکمیل کنیم. امیدورایم تا یک ماه الی ۴۰ روز آینده انحراف ترافیک انجام بشود. با این اتفاق مسیر نواب به سمت بهشت زهرا به مسیر اصلی خود برگشته و این گره ترافیکی که مردم را گرفتار خود کرده است مرتفع خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه به تبع این افتتاح حدودا ما هر ۴۵ روز مسیرهای دیگر را افتتاح می کنیم، عنوان کرد: در نهایت امیدواریم تا پایان سال بتوانیم پل جهتی را زیر بار ترافیکی ببریم. با افتتاح این تقاطع بار ترافیکی میدان بهمن که دور برگردان آن وضعیت مناسبی ندارد و ترافیک سنگین مسیر نواب به سمت بهشت زهرا در ایام پیک و آخر هفته برطرف می شود.

حق بین در پایان گفت: پیش بینی می شود که هزینه تمام شده این پروژه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان باشد.

انتهای پیام/

۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 44970

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =