استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز تا پایان سال به ۵۰ میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد/ افتتاح ۱۰۰ بوستان مادر و کودک تا انتهای سال

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: میزان استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز تا پایان سال به  به ۵۰ میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد.

علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر تهران در مورد طرح باز میزان استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز گفت: میزان استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز تا پایان سال به ۵۰ میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد.

مختاری یکی  از مشکلات  کلانشهرها را بحران آب دانست و گفت که به همین دلیل میزان استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز تا پایان سال به  به ۵۰ میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران  خاطرنشان کرد: تا پایان سال بیش از ۱۰۰بوستان مادر و کودک در مناطق مختلف مورد بهره بـرداری قرار می‌گیرد.

به گزارش شهر، طرح بازچرخانی و استفاده مجدد آب مجموعه فرآیندهایی است که آب را از منابع مختلف بازیابی  کرده، تصفیه و استفاده مجدد می کند می کند و از این آب می‌توان برای اهداف سودمندی مانند کشاورزی و آبیاری، تامین آب آشامیدنی، پر کردن آب‌های زیرزمینی، فرآیندهای صنعتی و احیای محیط زیست، استفاده مجدد کرد. منابع آبی که می توانند در بازچرخانی مورد استفاده قرار گیرند شامل فاضلاب شهری، فاضلاب‌های صنعتی، آب طوفان و سیل، رواناب کشاورزی است. این منابع آب به اندازه کافی تصفیه می شوند تا “مشخصات مناسب برای هدف” را برای استفاده بعدی خود برآورده کنند.

انتهای پیام/

۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۵
کد خبر: 45593

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =