۶۰ ون‌کافه مجاز در سطح شهر داریم/  وانتی‌ها در پایتخت را ساماندهی خواهیم کرد

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع‌ومشاغل با اشاره به این‌که ۲۳۰۰وانتی به صورت غیر مجاز در تهران فعالیت می‌کنند. گفت: به دنبال ساماندهی وانتی ها هستیم و به این منظور تمهیدات و اقدامات اولیه را محیا خواهیم کرد.

سعید بیگی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: ون کافه‌ها در ابتدای دوره مدیریت ششم شهری به‌صورت بی نظم حضور  داشتند و به شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل ماموریت داده شد تا به این وضعیت سامان بدهد. یعنی صاحبان ون کافه‌ها از شهرداری مجوز بگیرند تا جای آنها مشخص شود.

وی افزود: مجوز ون کافه‌ها سه ماهه صادر می‌شود و در حال حاضر ۶۰ ون‌کافه مجاز داریم که ۳۸ مورد برای مجوز سه ماه بعدی اقدام کردند هزینه روزانه هر ون کافه روزانه ۱۰ هزار تومان است و هزینه بر حسب اندازه و متر حساب می‌شود.حدود ۵۰ ون سوخت رسان سیار داشتیم که آنها را ساماندهی کردیم.

بیگی با اشاره به اینکه به ون کافه ها اجازه نمی دهیم که بیش از سه ماه در یک جای ثابت  بمانند، گفت:  بر روی ظاهر و نظافت ون کافه ها نظارت می کنیم تا تمیز باشند و همچنین بهداشت‌،اصناف و اماکن را فعال تر  کردیم تا بر روی ون کافه ها نظارت کنند. البته بخش عمده ای از آنها غیرمجاز هستند و مجوز ندارند که موضوع در حال رسیدگی است.رویکرد اولیه  شهرداری در برخورد با ون کافه ها، تشویقی و تعاملی است تا ون کافه ها مراجعه کنند و مجوز بگیرند.

بیگی ادامه داد: مردم به دو روش می‌توانند مجوز ون کافه بگیرند. روش اول مراجعه به شهرداری مناطق و نواحی است و از طریق سامانه شهرداری به ما اعلام می‌کنند. یک روش این است که کسانی که قبلاً از ما مجوز گرفتند، برای تمدید مراجعه می‌کنند و ما به شهرداری مناطق اعلام می‌کنیم که این مجوز دارد و با او همکاری می‌شود و معمولا مجوز ون کافه بصورت سه روزه صادر می‌شود.

بیگی عنوان کرد: صاحبان ون کافه‌هایی که مجوز دریافت می کنند، در مکان‌هایی مستقر می شوند که تمهیدات ترافیکی در آن منطقه دیده شده باشد و همچنین موضوع، آب، برق و پسماند آنها مدیریت شود.

بیگی ادامه داد: با چند رسته اعم از اتحادیه تولید کنندگان پوشاک، تولیدکنندگان کفش دست‌دوز، سازندگان طلا و بخشی از اتحادیه خشکبار که مشاغل مزاحم در منطقه ۱۲ هستند، مذاکراتی صورت گرفته است و چند زمین نیز برای کفشدوز ها چند زمین در شهرک صنعتی مشخص شده است و طلا فروشان نیز به دنبال انتقال و ایجاد شهر طلا هستند. به دنبال این موضوع هستیم که بازار محل توزیع باشد نه تولید.

بیگی با اشاره به اینکه ۲۳۰۰وانتی در تهران داریم که به‌صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند، گفت: به دنبال ساماندهی وانتی‌ها هستیم و به این منظور در حال تهیه زمین هستیم و به مناطق شهرداری نیز این مورد را ابلاغ کردیم.۹۰۰وانتی داریم که مردم از آنها شاکی و ناراضی هستند و در این مورد با شرکت حریم‌بان و شهربان و همچنین پلیس راهور جلساتی برگزار کردیم.

بیگی بااشاره به اینکه بین ۵۵ تا ۶۰ بازار روز داریم که حدود ۵هزار نفر را در خود جای داده است، گفت: تقریبا ۱۰هزار نفر دستفروش در تهران داریم.
وی افزود: برای ساماندهی واحدهای پرنده‌فروش سطح شهر، دومرکزخرید وفروش پرندگان شرق و غرب ساخته شد که مرکز شرق رونق لازم را نداشت و با چالش‌های در خصوص استانداردهای محیطی مواجه بود.برای رونق بازار پرندگان شرق، رعایت زیرساخت‌های لازم ‌ و تحقق مدیریت یکپارچه، فاز دوم این بازار  با ۱۰۰ غرفه جدید  در دست احداث است تا میزبان واحدهای منتقل شده از مرکزخرید وفروش پرندگان شرق باشد و همچنن۲۵۰غرفه دیگر نیز  برای  بازار پرنده فروشان خلیج فارس ایجاد خواهد شد.


وی در پایان خاطرنشان کرد: ۷ جایگاه کوچک مقیاس عرضه سوخت  تا دو ماه آینده افتتاح می شود و ۵ جایگاه نیز در حال رفع معارضین محلی، ۳ جایگاه نیز در مرحله اخذ سایر استعلامات، ۵جایگاه در حال انتشار فراخوان است و دو جایگاه بزرگ نیز اعلان فراخوان آن هفته بعد صادر خواهد شد.

انتهای پیام/

۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 45615

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =