چمران: نرخ‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی در روزهای بارانی باید بررسی شود/ تشکری هاشمی: مدیریت سفر برای کنترل ترافیک ضروری است

یکصد و نود و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با حضور ۱۸ عضو شورا  و غیبت ۳ نفر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار شهر، امروز- سه شنبه ۳۰ آبان ماه- یکصد و نود و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با حضور ۱۸ عضو شورا  و غیبت ۳ نفر از دقایقی قبل آغاز شد. در این جلسه بنابر اظهارات نادعلی سخنگوی شورا، بناست اساسنامه سازمان های املاک و مستغلات، بوستان‌ها و فضای سبز  شهر تهران، آتش نشانی و خدمات ایمنی، آرامستان ها، مدیریت حمل و نقل بار و پایانه های مسافربری و سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی بررسی شود. پیش از جلسه، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران به جمع خبرنگاران آمد و پاسخگوی پرسش اصحاب رسانه شد.

پوشش زنده شهر از جلسه شورا | اساسنامه شش شرکت وابسته به شهرداری امروز مورد بررسی قرار خواهد گرفت

چمران در این گفت‌وگو  با اشاره به ترافیک در تهران به دنبال بارش باران، از اضافه دریافت کرایه تاکسی‌های اینترنتی انتقاد کرد و گفت: سامانه دقیقی نیاز داریم تا نرخ  کرایه در روزهای بارانی را تشخیص و تمیز دهد، مطالعات برای نرخ‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی انجام شده اما کافی نیست. با وزارت کشور نیز باید موضوع را حل کنیم تا در صحن ارائه شود.

حل مشکلات ترافیکی منطقه ۱۲ با تشکیل کارگروهی تخصصی

در آغاز جلسه مهدی اقراریان با اشاره به معضل ترافیک در تهران و چالش عدم وجود پارکینگ در مناطق مرکزی شهر به ویژه منطقه ۱۲ گفت: یکی از اشتباهات دوره پنجم شورا سیاست عدم ساخت پارکینگ در مناطق مرکزی بوده است و عملاً در ساخت آن محدودیت ایجاد کرده‌اند. همین دوستان در خرداد ماه سال ۱۴۰۰ طرحی را مبنی بر الزام شهرداری بر ساخت پارکینگ‌ها تصویب کرده‌اند که همین مصوبه نیز به سال ۱۳۸۳ برمی‌گردد. و در این مدت نیز ما باید پول عوارض کسر پارکینگ را برای ساخت آن در مناطق پرترافیک هزینه می‌کردیم.

پوشش زنده شهر از جلسه شورا | اساسنامه شش شرکت وابسته به شهرداری امروز مورد بررسی قرار خواهد گرفت

در ادامه مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز تأکید کرد: بنده موافقم که برای وضعیت ترافیک منطقه ۱۲ کمیته‌ای تخصصی با حضور شهرداری تهران، نیروی انتظامی و نهادهای مرتبط شکل بگیرد و اتفاقات را پیگیری کنند. وضعیت ترافیک در این محدوده رها شده است؛ لذا کمیسیون عمران و حمل و نقل باید در این رابطه وقت بگذارد و موارد را پیگیری کند. باید فکری شود تا یک سال آینده وضعیت بهتری را شاهد باشیم.

انتقاد رئیس کمیته سلامت شورا از حفر ۸ چاه غیرقانونی در منطقه ۲۲

 سوده نجفی رئیس کمیته سلامت شورا نیز با اشاره به بازدید خود به همراه معاون خدمات شهری شهرداری تهران از دریاچه شهدای خلیج فارس، اظهار کرد: یکی از معضلات منطقه ۲۲ عدم وجود تصفیه خانه است و ضرورت دارد معاونت شهرسازی طی بخشنامه ای مقرر کند صدور مجوز ساخت برای برج ها منوط به راه اندازی تصفیه خانه باشد.

پوشش زنده شهر از جلسه شورا | اساسنامه شش شرکت وابسته به شهرداری امروز مورد بررسی قرار خواهد گرفت

نجفی با اشاره به وجود ظرفیت گردشگری در دریاچه شهدای خلیج فارس، تصریح کرد: در تخصیص حق آبه به این دریاچه، شرکت آب منطقه ای باید اقدامات لازم را انجام دهد و ادامه این روند آسیب زا خواهد بود اما متأسفانه آب منطقه ای توجهی به موضوع نداشته است.

وی افزود: هشت چاه عمیق در این منطقه بدون مجوز در حال حفاری بود که ضرورت دارد شهرداری از صدور مجوز خودداری کند که البته در طول یک سال اخیر مجوزی صادر نشده اما نهادهایی که این چاه ها را حفاری کرده اند باید مورد پیگیری قانونی قرار بگیرند.

درخواست عضو شورا از شهرداری تهران؛ شمس احسان: سامانه املاک و مستغلات به بهره برداری برسد

در بخش دیگری از جلسه زهرا شمس احسان رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ضرورت بهره برداری از سامانه املاک و مستغلات، اظهار کرد:طبق مصوبه تعیین تکلیف املاک واگذار شده به اشخاص حقوقی و حقیقی در ۱۵ تیر ماه سال ۱۴۰۰، واگذاری املاک و اموال به نهادها و موسسه های مردم نهاد و فرهنگی، منوط به مصوبه شورا و نظارت معاونت فرهنگی و اجتماعی به این فضاهاست.

پوشش زنده شهر از جلسه شورا | اساسنامه شش شرکت وابسته به شهرداری امروز مورد بررسی قرار خواهد گرفت

شمس احسان با بیان اینکه علیرغم مصوبات شورا مبنی بر ساماندهی املاک شهرداری و واگذاری املاک و اموال به افراد حقوقی و حقیقی، هنوز سامانه املاک و مستغلات به بهره برداری نرسیده است، یادآور شد: درخواست می کنیم شهرداری تهران نسبت به بهره برداری از سامانه اقدام کند و گزارشات لازم را ارائه دهد.

تشکری: جز یک بزرگراه در شرق و چند پروژه نیمه تمام نباید به سمت پروژه‌های خودرو محور برویم

حل معضل ترافیک شهر تهران یکی از اولویت‌های اساسی مدیریت ششم است، این موضوع نیز در جلسه یکصد و نود چهارم شورا چندین بار مورد تاکید و تذکر اعضای شورا قرار گرفت در همین رابطه سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه طرح جامع ترافیک در حال بررسی است، اظهار کرد: ما نمی توانیم با ساخت بزرگراه ها و معابر جدید ترافیک شهر را روان کنیم. ما به جز یک بزرگراه در شرق تهران و چند پروژه نیمه تمام نباید به سمت پروژه های خودرو محور برویم.

پوشش زنده شهر از جلسه شورا | اساسنامه شش شرکت وابسته به شهرداری امروز مورد بررسی قرار خواهد گرفت

تشکری هاشمی به تصمیم شجاعانه شورا و اختصاص رقمی بیش از حد تصور برای حمل و نقل عمومی اشاره کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم از وضعیت اسف بار ترافیک جلوگیری کنیم. ما در طرح جامع به دنبال این هستیم که با مدیریت تقاضای سفر، شرایط را کنترل کنیم.

وی تأکید کرد: شهرداری تهران به تنهایی نمی تواند منابع مالی را تأمین کند اما به هر شکل امیدواریم با تلاش شهرداری تهران بتوانیم آلام مردم را کاهش دهیم.

بهبود وضعیت گرمخانه‌های شهرداری تهران 

سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازدید خود از گرمخانه‌های وابسته به شهرداری تهران گفت: شب گذشته با شروع فصل سرما از گرمخانه ها و خیابان های هدف بازدید کردیم؛ خیابان های شوش و هرندی را دیدیم و شرایط بسیار متفاوت بود و فضای به شکل قبل را که گوشه گوشه شهر، آتش روشن می شد، شاهد نبودیم.

چمران: نرخ‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی در روزهای بارانی باید بررسی شود/ تشکری هاشمی: مدیریت سفر برای کنترل ترافیک ضروری است

علوی با بیان اینکه از ساعت ۱۰ شب به بعد اتوبوس ها برای گشت زنی مستقر شدند، تصریح کرد: وضعیت گرمخانه ها و گرمایش آنها مطلوب بود و البته جزء وظایفی است که شهرداری انجام می دهد. باید نگاه ویژه تری داشته باشیم تا به موضوعات رسیدگی شود.

قطع درختان سعدآباد مجوز کمیسیون ماده هفت نداشته‌است

خبر قطع درختان کاخ سعدآباد یکی از پرتکرارترین اخبار مرتبط با حوزه شهری تهران در شبکه‌های اجتماعی طی روزهای گذشته بود، در همین رابطه مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه کار خلاف در مجموعه سعدآباد این بود که برای قطع درختان مجوز کمیسیون ماده هفت را دریافت نکرده بودند، یادآور شد: سازمان بوستان ها هم اگر می خواهد درخت قطع کند باید اجازه بگیرد، چه برسد به مجموعه های دیگر. بنده این موضوع را مطرح کردم و بی بی سی اعلام کرد که ما حمایت کرده ایم. از بی بی سی انتظاری نیست و از رسانه های خود درخواست می کنیم اخبار را به درستی ارسال کنند. باید سعی کنیم خودمان برای خودمان مشکل ایجاد نکنیم.

چمران: نرخ‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی در روزهای بارانی باید بررسی شود/ تشکری هاشمی: مدیریت سفر برای کنترل ترافیک ضروری است

وی با تأکید بر اینکه مسائلی که برای بنده مبهم است بلافاصله با تماس، پیگیری می کنم، گفت: در خصوص مسئله آب و یا قطع درختان مجموعه سعدآباد، موضوع را بلافاصله پیگیری کردیم. درست است که مشکل کم آبی داریم اما نباید آب بوستان ها را قطع کرد.

کاشانی: با عملیات طوفان‌الاقصی جهان اسلام بیدار شد

در ادامه جلسه یکصد و نود و چهارم شورا حبیب کاشانی ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: چند روز پس از طوفان الاقصی شاهد جنایات اسرائیل بودیم که قلب انسان ها را فارغ از ملیت به درد آورده است.

وی با بیان اینکه پنج هزار کودک و چهار هزار نفر زن کشته و دو میلیون نفر آواره شدند، تصریح کرد: رژیم درنده خوی اسرائیل حتی به بیمارستان ها نیز رحم نمی کند و چهره خود را روز به روز آشکارتر می کند.

وی افزود: رزمندگان حماس به اسرائیل حمله کردند تا خون عزیزانشان پایمال نشود و این حمله را انجام دادند تا تلنگری به حاکمان غافل و غرق در خواب بزنند تا بدانند به رسمیت شناختن اسرائیل همچون انداختن گوشت مقابل گرگ است.

چمران: نرخ‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی در روزهای بارانی باید بررسی شود/ تشکری هاشمی: مدیریت سفر برای کنترل ترافیک ضروری است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه به جای طرح این سوال که چرا حماس به اسرائیل حمله کرد باید این سوال را پرسید که چرا نباید حمله می کرد؟، یادآور شد: با این حمله جهان اسلام بیدار شد.

وی اضافه کرد: قمار عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی سراسر باخت است؛ امروز مردم دنیا یک صدا مقابل جنایات رژیم صهیونیستی ایستادند و برای اولین بار شاهد تجمعات چند صد هزار نفری در شهرهایی همچون لندن و تورنتو بودیم. طوفان الاقصی امروز تنها مربوط به شهرهای اشغالی نیست و این طوفان به قلب همه رخنه کرده است و به زودی بنیان سست رژیم صهیونیستی را از ریشه نابود خواهد کرد.

تکذیب ادعای یک عضو شورا توسط عضوی دیگر

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و نود و چهارمین جلسه شورا با  گفت:  موضوعی که در مورد سفر عضو شورا به اندونزی مطرح شد به هیچ عنوان با هزینه شهرداری و شورا نبوده است،  این دوره گذشته که مردم با دود به هم پیغام دهند و با چمدان به هم پول برسانند و این موضوع که برای هدیه تیم ملی نوجوانان سفر به اندونزی صورت گرفته اشتباه است.

چمران: نرخ‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی در روزهای بارانی باید بررسی شود/ تشکری هاشمی: مدیریت سفر برای کنترل ترافیک ضروری است

وی با اشاره به پروژه بوستان ایرانیان با پنج میلیارد تومان اعتبار و دسترسی محله عظیمیه به بزرگراه آزادگان شرق با هشت میلیارد تومان اعتبار گفت: علیرغم کمبود جدی فضای سبز در جنوب شهر و عدم دسترسی مردم به بزرگراه ها، متاسفانه این دو پروژه پیشرفت فیزیکی صفر دارند و از شهرداری می خواهیم موانع را رفع کند. شهرداری منطقه ۲۰ باید اهتمام جدی را در اجرای این دو پروژه داشته باشد.

بررسی اساسنامه سه شرکت وابسته به شهرداری تهران

گفتنی است همزمان با یکصد و نود و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، اساسنامه سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران از جمله سازمان بوستان ها و فضای سبز، املاک و مستغلات، آتش نشانی و مورد بررسی قرار گرفت و بررسی اساسنامه سازمان آرامستان‌ها، مدیریت حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافربری و مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی به دلیل عدم حضور مدیران عامل این سازمان‌ها از دستور جلسه خارج شد. همچنین در ادامه این جلسه، تعدادی پرونده پلاک ثبتی برای تعیین باغ بودن یا نبودن بررسی شد.

 انتهای پیام/

۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 45547

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =