بهبود قابل توجه وضعیت گرمخانه‌های پایتخت/ شهروندان در صورت مشاهده افراد بی‌خانمان با ۱۳۷ تماس بگیرند

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران گفت: امیدواریم بهبود وضعیت گرمخانه‌ها، شروع خوبی برای اقدامات بیشتر در این بخش باشد.

سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه در شروع فصل سرما یکی از وظایف مدیریت شهری رسیدگی به افراد بی‌خانمان، معتادان متجاهر و کارتن‌خواب‌هاست، اظهار کرد:همزمان با اولین بارندگی‌ها در تهران بازدیدی از گرمخانه‌ها و مسیر تجمع معتادان متجاهر داشتیم و خوشبختانه تجمعی که در گذشته در خیابان هرندی و شوش شاهد بودیم، کاهش قابل توجهی یافته و فضا نسبت به قبل متفاوت بود.

وی با بیان اینکه وقتی به گرمخانه‌ها مراجعه کردیم فضا تکمیل بود، یادآور شد: جای خوشحالی است که افراد به این فضاها اعتماد کردند و در گرمخانه‌ها اسکان یافتند؛ البته در میدان شوش، محمدیه و آزادی نیز اتوبوس‌هایی با تجهیزاتی از جمله پتو، لوازم بهداشتی و دیگر موارد مستقر شدند تا افرادی که از رفتن به گرمخانه‌ها اجتناب می‌کنند، شب را در این اتوبوس‌ها سپری کنند.

علوی با تأکید بر اینکه وضعیت گرمخانه‌ها در کل مطلوب است، خاطرنشان کرد: گرچه معتقدم فضای گرمخانه‌ها محدود است که ناچاریم اتوبوس مستقر کنیم. البته شاید برخی افراد اعتمادی به گرمخانه نداشته باشند اما با توجه به تعداد افرادی که با ون‌ها به سمت گرمخانه‌ها منتقل می‌شوند، فضا محدود است و قولی که داریم هنوز محقق نشده و گرمخانه‌‎های عمومی و منطقه‌ای هنوز گسترش نیافته است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: شهرداری تهران باید مواردی را در آنالیز قیمتی پیمانکاران این حوزه در نظر بگیرد؛ برای مثال بنابر درخواست مددجویان و مددکاران، کیفیت غذا باید افزایش پیدا کند. وقتی شهرداری به پیمانکاران هزینه می‌پردازد، باید نظارت کند تا کیفیت خدمات مطلوب باشد.

وی با اعلام اینکه وضعیت گرمایش و نظافت مطلوبیت داشت و با رضایت مددجویان همراه بود، یادآور شد: امیدواریم بهبود وضعیت گرمخانه‌ها، شروع خوبی برای اقدامات بیشتر در این بخش باشد و در راستای خدمات‌رسانی به قشر انکار ناپذیر شهروندان در این ایام سخت به درستی به وظیفه خود عمل کنیم.

علوی در ادامه از شهروندان تقاضا کرد که اگر در این شب‌های سرد، فردی بی‌خانمان را در سطح شهر مشاهده کردند با سامانه ۱۳۷ در میان بگذارند تا با انتقال به گرمخانه‌ها، این شب‌های سخت و سرد برای این افراد راحت‌تر بگذرد.

وی با بیان اینکه در کل ظرفیت مدیریت شهری نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی یافته است، اظهار کرد: با این وجود باید بپذیریم به دلایل اقتصادی و مهاجرت‌ها، تعداد افراد بی‌خانمان نسبت به ظرفیت گرمخانه‌ها بیشتر شده است.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه تمام افراد مستقر در گرمخانه‌ها از یک قشر نیستند، گفت: در بین آنها افراد سالم نیز حضور نداشتند که تنها از جای خواب محروم بودند و نه معتاد و نه آسیب‌دیده اجتماعی بودند. تفکیک این افراد کمک می‌کند تا بدانیم سطح جامعه چه وضعیتی دارد.

وی با اعلام اینکه در ماه‌های گذشته گرمخانه بانوان از تالار یاس بوستان شوش به خیابان ۱۷ شهریور منتقل شده و پذیرای بانوان بی‌خانمان است، یادآور شد: در پیگیری‌هایی که از مدیران این مجموعه‌ها داشتیم، اعلام کردند که عصر هر روز ظرفیت گرمخانه‌های بانوان و آقایان تکمیل می‌شود و این نشان می‌دهد که تعداد بانوان مستقر در گرمخانه‌ها نیز زیاد است.

انتهای پیام/

۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶
کد خبر: 45613

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =