رشد ۲۱۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی در منطقه ۸ نسبت به زمان مشابه سال گذشته

شهردار منطقه ۸ از صدور بیش از ۵۲۶ پروانه ساختمانی طی ۸ ماه ابتدایی سال و رشد ۲۱۰ درصدی صدور پروانه به ویژه در بافت فرسوده در این منطقه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

فاطمه تنهایی شهردار منطقه ۸ در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با ارائه گزارشی از حوزه شهرسازی در ۸ ماه ابتدایی سال جاری، از روند رو به رشد صدور پروانه ساختمانی در سطح منطقه به ویژه در محدوده‌های بافت فرسوده ناحیه ۳ خبر داد و اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص بافت منطقه و لزوم افزایش تولید مسکن در راستای سیاست‌های مدیریت شهری در حوزه مسکن، شاهد رونق ساخت و ساز و تمایل شهروندان به نوسازی املاک به ویژه در محدوده بافت فرسوده هستیم.

وی افزود: بر این اساس در ۸ ماه ابتدایی سال جاری تعداد ۵۲۶ پروانه ساخت صادر شده که از این میزان، تعداد ۱۶۳ پروانه مربوط یه بافت فرسوده در محدوده ناحیه ۳ منطقه بوده است. همچنین براساس آمارهای استخراج شده در این منطقه در سال ۱۴۰۱، تعداد ۶۰۱ پروانه ساختمانی صادر شده که این تعداد پروانه در پهنه R بوده و منجر به تامین مسکن ۲۰۰۰ خانوار در منطقه شده است.

شهردار منطقه ۸ در پایان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه شهرسازی به منظور کاهش زمان صدور پروانه‌های ساختمانی خاطرنشان کرد: حاصل تلاش همکاران منطقه در حوزه کاهش زمان صدور پروانه در راستای جلب رضایت شهروندان، به میانگین ۲۰ روز رسیده است که این اقدام در راستای تسهیل فرآیند نوسازی املاک بسیار موثر واقع شده است.

گفتنی است؛ تهران در طرح تفصیلی خود، چهار پهنه بندی مختلف و اصلی دارد از جمله مسکونی یا R، مختلط یا M و فعالیت یا S و حافظت یا G. بعد از هر حرف لاتین سه عدد قرار می گیرد مثلاً R۱۱۲. که به آن زیرپهنه می گویند.

انتهای پیام/

۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
کد خبر: 45627

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =