۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
کد خبر: 45648

اولین روز پاک فصل پاییز ارمغان آذرماه 

تهرانی ها در اولین روز آذر هوای پاک تنفس کردند
اولین روز پاک فصل پاییز ارمغان آذرماه 

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با استناد به اطلاعات برداشت شده از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای پایتخت گفت: شهروندان تهرانی در اولین روز آذر ماه هوای پاک با شاخص ۴۵ تنفس کردند.

به گزارش شهر، سید محمدمهدی میرزایی قمی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه از سال ۹۸ تا کنون، امروز اولین روزی است که در پاییز هوای پاک به ثبت رسیده است. افزود: از سال ۹۷ تا ۱۴۰۱ در آذرماه  اصلا روز پاک در هوای تهران نداشتیم. همچنین از سال ۹۸ تا امسال در پاییز هیچ وقت هوای پاک ثبت نشد.

به گفته وی در عین حال هوای تهران از ابتدای سال تا به الان ۹ روز پاک داشته که ۶ روز آن در فروردین و ۲ روز در اردیبهشت و ۱ روز نیز در اول آذر رخ داده و ثبت این شرایط در آذر ماه ۵ سال اخیر بی‌سابقه محسوب می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه برای شهر تهران از ابتدای سال تا به امروز ۹ روز هوای پاک به ثبت رسیده است، اظهار کرد:  مجموع تعداد روزهای پاک در کل سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب ۲ و ۳ روز بوده و از این حیث سال ۱۴۰۲ با ثبت ۹ روز هوای پاک تا یکم آذر ماه در شرایط مطلوب‌تری بوده است.

میرزایی قمی در پایان خاطرنشان کرد: ثبت اولین روز پاک فصل پاییز در شرایطی رخ داد که کیفیت هوا در ۲۴ ابان در شرایط ناسالم برای عموم افراد جامعه قرار داشت که در آن زمان به دلیل تداوم شرایط پایدار جوی و عدم وزش باد مؤثر امکان تهویه مناسب آلاینده‌ها در جو فراهم نبود. با رشد ناپایداری جوی طی دو روز گذشته و شرایط جوی مساعد، کاهش چشمگیر آلاینده‌ها را به دنبال داشته است. این شرایط نشانگر آن است که تغییرات پارامترهای جوی در نوسانات و میزان غلظت آلاینده‌ها نقش حائز اهمیتی دارا می‌باشد.

انتهای پیام/

۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
کد خبر: 45648

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =