برای ساماندهی دستفروشان پایتخت بیش از ۲۵۰هزار مترمربع زمین نیاز است/ ضرورت همکاری وزارت راه و شهرسازی

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: برای ساماندهی دستفروشان در تهران حداقل به ۲۰ تا ۳۰ هزار غرفه ۳ در ۳ متر نیاز داریم.

سعید بیگی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر با پرداختن به شرایط فعلی دستفروشی در پایتخت اظهار کرد: در حال تهیه زمین و تبدیل آن به بازار برای دستفروشان هستیم. مناطق هم نقاطی را که دچار مشکل هستند، شناسایی و به ما معرفی می‌کنند تا تبدیل به بازار فعالیت دستفروش‌ها شوند.
وی افزود: براساس ظرفیت‌هایی که این زمین ها دارند بررسی می شود که قابلیت تبدیل به بازاری برای فعالیت دستفروشان را دارند یا نه، بنابراین اول باید زمین معرفی شود و بر اساس آن تعداد و برنامه های دقیق تر اعلام شود، اما با توجه به ضرورت ساماندهی این افراد متوقف این موضوع نمانده ایم، به طوری که در اماکنی که  کلنی دستفروشان بوده و به دنبال آن مشکلات متعددی ایجاد شده، ورود کرده ایم.  به عنوان مثال در مناطقی مانند تجریش، چهارراه ولیعصر، میدان هفت تیر و مواردی از این دست کار شروع شده است تا این مکان‌ها را نظام‌مند کنیم.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با تاکیدبر اینکه ما با دستفروشی مشکلی نداریم، گفت: مشکل ما با سد معبر است.
بیگی با بیان اینکه در تهران برای ساماندهی دستفروشان حداقل به ۲۰ تا ۳۰ هزار غرفه با فضای ۳ در ۳ متر نیاز داریم، اظهار کرد: در موضوع ساماندهی دستفروشان؛ وزارت راه و شهرسازی می‌تواند خیلی کمک کند. زیرا می تواند زمین در اختیار ما بگذارد که این گام بسیار مهم و موثری است. البته بنا داریم تا از ظرفیت خیرین، واقفین و بخش خصوصی هم در این خصوص استفاده کنیم که البته کار تا حدودی هم جلو رفته است.
انتهای پیام/
۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸
کد خبر: 45876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =