پیشرفت ۶۲ درصدی پروژه احداث دسترسی جنوب حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

پیشرفت پروژه احداث دسترسی جنوب حرم حضرت عبدالعظیم(ع) از مرز ۶۲ درصد فراتر رفت.

مهدی صداقتی، سرپرست سازمان مهندسی و عمران در گفتگو با خبرنگار شهر با اشاره به تکمیل ستون‌ها و سرستون‌های مربوطه و اجرای کوله‌های پل تقاطع بزرگراه شهید آوینی با خیابان زهره وند، از نصب ۸ تیر(جبهه شمالی) این پل خبر داد و افزود: از۱۶ تیر بتنی باقی مانده برای تکمیل عرشه این پل، ۸ تیر(جبهه جنوبی) بزودی نصب خواهد شد.

وی ادامه داد: دیوارهای وزنی و سازه‌ای شیب‌راهه شمالی تکمیل شده و متعاقب اتمام فوندانسیون دیوارهای شیب‌راهه جنوبی، آرماتوربندی و قالب بندی این دیوارها در مراحل نهایی قرار دارد و بتن‌ریزی آنها ظرف روزهای آتی آغاز می‌شود.

صداقتی با اشاره به ۲۰ هزار مترمکعب خاکبرداری و ۱۲ هزار مترمکعب خاکریزی و سنگ‌ریزی به منظور اجرای رمپ و لوپ ضلع جنوبی این تقاطع، از ادامه عملیات خاکی در این بخش خبر داد و افزود: در جبهه شمالی تقاطع و دوربرگردان شمال به شمال خیابان زهره‌وند، عملیات زیرسازی در حال اجراست.

به گفته صداقتی پیشرفت عملیات اجرایی پروژه دسترسی جنوب حرم حضرت عبدالعظیم(ع) از مرز ۶۲ درصد فراتر رفته و پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا پایان سال به بهره برداری برسد.

گفتنی است پروژه احداث دسترسی جنوب حرم حضرت عبدالعظیم(ع) شامل احداث یک دستگاه پل رفت و برگشت(با طول ۷۲ متر و عرض ۱۵ متر) در امتداد خیابان زهره‌وند بر روی بزرگراه شهید آوینی است که به همراه اجرای رمپ دسترسی غرب به شمال و لوپ دسترسی شمال به شرق تقاطع، باند جنوبی بزرگراه شهید آوینی به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) را امکان‌پذیر می‌سازد.

انتهای پیام/

۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۰
کد خبر: 46066

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =