تاکید عضو شورا بر مناسب‌سازی معابر برای معلولین؛ تشکری هاشمی: فضاهای شهری به درستی برای معلولین مناسب سازی نشده است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت:برابری دسترسی شهروندان به امکانات از مصادیق عدالت اجتماعی است که به درستی برای معلولان به اجرا در نیامده است.

به گزارش خبرنگار شهر، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و نود و هفتمین جلسه شورا با بیان اینکه ما همچنان با مشکلات کهنه در رابطه با معلولان مواجه هستیم، اظهار کرد: برابری دسترسی شهروندان به امکانات از مصادیق عدالت اجتماعی است که به درستی برای معلولان به اجرا در نیامده است.

وی با بیان اینکه فضاهای شهری برای معلولان نامناسب است، تصریح کرد: این فضاها هنوز مناسب سازی نشده‌اند و طی سالهای گذشته در خصوص مناسب سازی معابر و ساختمان‌ها دستورالعمل‌های متعددی صادر شده اما در حال حاضر شاهد موانعی برای تردد معلولان و حتی شهروندان سالم هستیم.

تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه خیابان بهشت گاهی برای معلولان جهنم عبور و مرور است، خاطرنشان کرد: در معابر شاهد نصب دستک‌های مزاحم برای عبور و مرور شهروندان هستیم؛ در حالیکه شهرهای انسان محور شهرهای شهروندمحور هستند و آموزش‌های شهروندی در این شهرها با اهمیت تلقی می شود؛ موضوعی که ما در شهرها کمتر می بینیم.

وی ادامه داد: نباید افتخار ما مناسب سازی معابر برای تردد خودروها باشد؛ زحمات را زیر سوال نمی‌بریم و بابت آسفالت معابر از شهرداری تقدیر می‌کنیم اما آیا در پیاده روها نیز مناسب سازی برای عبور و مرور شهروندان نیز صورت گرفته است. به هر شکل امیدواریم فضایی امن برای سکونت امن معلولان در شهر را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 46109

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =