شهرنگار| متادون درمانی در مراکز یاورشهر حذف می‌شود

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه اعتقادی به مصرف متادون برای معتادان نداریم، گفت: متادون درمانی در مراکز یاور شهر حذف یا دارویی جدید جایگزین آن می‌شود.

به گزارش شهر؛ احمد احمدی صدر ، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره وجود مافیای متادون اظهار کرد: اینکه یک عده از وجود معتادان و آسیب منفعت می‌برند درست است و مافیایی در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: کاسبی پشت متادون یا غیرمتادون وجود دارد اما هدف مراکز یاور شهر ترک متادون است و ما از آن فقط نهایتا تا ۲۱ روز اول حضور معتادان، برای سم زدایی استفاده می‌کنیم که آن هم بیشتر جنبه روانی دارد.

احمدی صدر ادامه داد: قایل به استفاده از متادون نیستیم اما دارویی جایگزین نکرده‌اند ولی داریم روی مرحله‌ای کار می‌کنیم که آن هم حذف شود.

وی با بیان اینکه خود متادون هم اعتیاد مجدد است، تاکید کرد: استفاده از متادون راه درمان نیست بلکه اعتیاد مجدد است.

به گفته احمدی صدر، الان داروهایی با بازار آمده است که اثر مخدری ندارند و اعتیادآور هم نیستند.

وی گفت: ما این داروها را آورده‌ایم و آنها مورد آزمایش حتی در وزارت بهداشت و جاهای مختلف قرار گرفته است، البته هزینه بیشتری دارد اما این صرف هزینه بیشتر خیلی مهم نیست.

احمدی صدر افزود: روش‌های طب سنتی و درمان‌های زیادی در حوزه اعتیاد تجربه شده که می‌توان از آنها برای درمان بهتر معتادان استفاده کرد لذا متادون درمانی یک کار عبثی است و چرخه معیوبی را دنبال می‌کند.

۱۲۰ تا ۳۵۰ هزار تومان متوسط هزینه نگهداری روزانه هر معتاد

این مقام مسوول یادآور شد که ۱۲۰ تا ۳۵۰ هزار تومان متوسط هزینه روزانه نگهداری هر معتاد در مراکز یاور شهر است.

وی اضافه کرد: ۲۸۰ هزار تومان هزینه نگهداری روزانه زنان معتاد در مراکز یاور شهر بود و زخم بازها تا ۳۵۰ هزار تومان هزینه دارند ضمن اینکه هزینه پانسمان و رفع عفونت هم در این افراد وجود دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۵
کد خبر: 46376

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =