امضای تفاهم‌نامه همکاری شرکت توسعه کاربرد پرتوها و معاونت خدمات شهری شهرداری تهران

نشست مشترک شرکت توسعه کاربرد پرتوها وابسته به سازمان انرژی اتمی ایران و معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در راستای بهره‌گیری از ظرفیت‌های شرکت توسعه کاربرد پرتوها در حوزه‌های مختلف خدمات شهری برگزار و طی این نشست پروتکل‌هایی جهت همکاری‌های مشترک تعریف و در خصوص موضوعات مختلف بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، نشست مشترک شرکت توسعه کاربرد پرتوها و معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با حضور سید پژمان شیرمردی معاون سازمان انرژی اتمی ایران و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها، حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران و مدیران عامل زیرمجموعه این معاونت در راستای انجام همکاری های مشترک برگزار شد.

حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در خصوص این نشست، گفت: با توجه به این که شرکت توسعه کاربرد پرتوها که در حمایت از تولید داخل و حفظ سرمایه ملی و نیز کاهش وابستگی به تجهیزات غیربومی در بخش های صنعتی شهری فعالیت می کند، این نشست مشترک برگزار شد.

نظری با اشاره به تعاملات صورت گرفته مابین مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها و معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، اظهار کرد: در این نشست مشترک مقرر گردید تعاملاتی در بخش های مختلف حوزه خدمات شهری چون چگونگی امحاء پسماندهای بیمارستانی، شیرابه زباله ها، استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز شهر تهران، استفاده از رنگ های مناسب جهت ایجاد روشنایی، پاکسازی جداره های بتنی سطح شهر تهران و... پروتکل هایی جهت همکاری های مشترک تعریف شد تا در بخش هایی که امکان آن وجود دارد از توانمندی های این شرکت در حوزه های مختلف خدمات شهری بهره مند شویم.

همچنین در پایان این نشست، تفاهم نامه همکاری از سوی مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها و معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در خصوص حوزه های مختلف حوزه خدمات شهری به امضاء رسید.

گفتنی است شرکت توسعه کاربرد پرتوها در سال ۱۳۹۰ با هدف بسط و توسعه کاربردهای فناوری هسته‌ای در حوزه‌های سلامت و بهداشت، پزشکی، کشاورزی، محیط‌ زیست، امنیت و تحقیقات علمی آغاز به‌ کار کرد. از جمله مهمترین کاربردهای پرتو در جهان می ‌توان در حوزه پزشکی به پرتودرمانی و تولید رادیو داروهای تشخیصی و درمانی، در حوزه سلامت و بهداشت به استریل نمودن تجهیزات پزشکی، دفع آفات کشاورزی و افزایش ماندگاری مواد غذایی، در صنعت به بهبود خواص پلیمری، کاشت یونی، تولید رادیو ایزوتوپ‌های صنعتی و آزمون‌های غیرمخرب و در حفاظت از محیط ‌زیست به پاکسازی آب‌ها و خاک‌های آلوده و تصفیه پسماندهای شهری، صنعتی و بیمارستانی اشاره نمود.

انتهای پیام/

۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
کد خبر: 46405

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =