عملیات هرس و بازپیرایی درختان و عرصه‌های فضای سبز در منطقه ۱۹ آغاز شد

عملیات هرس و بازپیرایی درختان و عرصه‌های فضای سبز منطقه ۱۹ در راستای حذف شاخه‌های خشک وآفت‌زده، زیباسازی منظر شهری و افزایش رشد درختان در حال انجام است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی شهردار این منطقه بیان کرد: به منظور حفظ و نگهداری فضای سبز شهری، آزادسازی تابلوهای ترافیکی، حذف تنه جوش و پا جوش ها، ازبین بردن شاخه های پیر، جوان سازی درختان و ایجاد شرایط مطلوب برای ورود نور و هوای کافی برای رشد مناسب و ایده آل درختان عملیات هرس توسط اداره فضای سبز آغاز شده است.

این مسئول با بیان اینکه هرس به موقع درختان یکی از اصلی ترین اقداماتی است که می تواند برای حفظ و نگهداری درختان در شش ماهه دوم انجام شود افزود: در همین راستا کارگاه آموزشی با حضور عوامل پیمانکاری، کارشناسان و اکیپ های اجرایی نواحی در زمینه نگهداری  و هرس درختانی همچون توت، نارون و انواع بید برگزار شد.

همچنین کارگاه های تئوری و عملی درخصوص نحوه صحیح انجام هرس زمستانه، ایمنی کارگران فضای سبز و ادوات لازم برای هرس اصولی به میزبانی مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز برگزار شد.

شهردار منطقه اظهار کرد: این عملیات براساس برنامه زمان بندی مشخص و دستورالعمل‌های معین از اواسط آذر ماه آغاز شده و تا نیمه اول فروردین ماه با حضور روزانه بیش از ۸۰ نفر کارگر هرس کار آموزش دیده حوزه فضای سبز در محدوده منطقه ادامه خواهد داشت.

فرهادی با اشاره به اینکه هرس امسال سبک انجام می شود خاطر نشان کرد: این اقدامات با اولویت درختان شکسته، آلوده به بیماری و خطر ساز و اجرای تمهیدات ایمنی لازم با استفاده ادواتی چون قیچی باغبانی، اره های تربر، خشکه بر و اره برقی، هایکاتر، مواد ضد عفونی کننده و چسب هرس انجام می شود.

وی ادامه داد: بعد از اجرای عملیات، شاخه های هرس شده و ضایعات ناشی از آن از عرصه های فضای سبز توسط اداره خدمات شهری جمع آوری می شود.

انتهای پیام /

۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
کد خبر: 46490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =