شهرنگار| دو برابر شدن ظرفیت واگن های مترو تا چهارسال آینده / تفاهم برای خریداری بیش از ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس با سوخت پاک

سخنگوی شهرداری تهران از نهایی شدن قرارداد بسته بزرگ برقی‌سازی ناوگان عمومی پایتخت خبر داد و گفت: بانک مرکزی نیز برای تأمین بیش از یک میلیارد یورو «ارز» موردنیاز این قرارداد اعلام آمادگی کرده است.

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران ، درباره همکاری دولت و مدیریت شهری برای توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل پایتخت، اظهار داشت: ایستگاه «پرند»، سومین مرتبه‌ای بود که آقای رئیس‌جمهور برای افتتاح ایستگاه‌های متروی پایتخت شخصاً زحمت می‌افتادند. این نشان از اهمیت موضوع و اولویتی است که دولت محترم برای توسعه حمل‌ونقل شهری در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه نوسازی زیرساخت‌های حمل‌ونقل در تهران عملاً بدون همراهی دولت امکان‌پذیر نیست، اضافه کرد: رهاشدگی شهر در سنوات گذشته، عملاً ناوگان عمومی را فرسوده و مستهلک کرده بود. به‌نحوی که شهروندان از شیوه خدمت‌رسانی مترو یا اتوبوس‌های پایتخت مطلقاً راضی نبوده‌اند.

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به توسعه فیزیکی خطوط مترو، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۵ ایستگاه جدید و ۴۶ کیلومتر خط‌آهن در ۲۶ ماه گذشته به متروی تهران اضافه شده است. بعلاوه به‌صورت همزمان افزایش ظرفیت واگن‌ها نیز در دستور کار است. در سفر اخیر به چین با مساعدت دولت قرارداد ۷۹۱ دستگاه واگن جدید وارد فاز اجرایی شد.

محمدخانی با بیان آنکه طبق قانون امکان خریداری ۱۰۵۰ دستگاه واگن جدید برای متروی تهران وجود داشت، خاطرنشان کرد: قرارداد ۲۷۹ واگن دیگر نیز نهایی شده که امیدواریم با مساعدت دولت عملیاتی شود. به این ترتیب تا چهار سال آینده ظرفیت واگن‌های متروی پایتخت دو برابر خواهد شد.

وی هم‌چنین با قدردانی از مساعدت بانک مرکزی برای تأمین «ارز» موردنیاز بسته بزرگ برقی‌سازی ناوگان عمومی، اضافه کرد: در سفر به چین تفاهمات بسیار خوبی برای خریداری بیش از ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس با سوخت پاک و ده‌ها هزار وَن، تاکسی و موتورسیکلت برقی برای تهران صورت گرفت.

سخنگوی شهرداری تهران ابراز امیدواری کرد با مساعدت دولت قرارداد بزرگ برقی‌سازی وسایل حمل‌ونقل عمومی عملیاتی شود و اظهار داشت: قابل ذکر است همین حالا تعداد اتوبوس‌های فعال در خطوط کمی بیش از ۲۱۰۰ دستگاه است. با ورود ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس پاک، عملاً ظرفیت اتوبوسرانی پایتخت نیز دو برابر خواهد شد.

محمدخانی به نقش توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک اشاره و تأکید کرد: هرچقدر استفاده شهروندان از خودروهای تک‌سرنشین کاهش پیدا کند، شاهد ترافیک کمتر و کنترل آلودگی هوا خواهیم بود. بگذریم از این‌که وسایل خریداری‌شده جدید حمل‌ونقل پایتخت از چین، کاملاً برقی بوده و صفر درصد آلایندگی دارند.

وی در پایان ضمن ابراز امیدواری تصریح کرد: با مساعدت‌های دولت محترم و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل پایتخت و برقی‌سازی ناوگان عمومی، شهروندان به‌زودی طعم شیرین کاهش ترافیک و کنترل آلودگی هوا را احساس خواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانشجو

۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 46536

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =